Liposuctie ethisch verantwoord

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is liposuctie (vet wegzuigen) ethisch verantwoord en wat zegt de bijbel over dit soort dingen? Ik zou graag wat bijbelteksten hierover onderzoeken.

Antwoord

In Bijbelse tijden kwamen zulke dingen nog niet voor, dus zijn er voor liposuctie ook geen Bijbelteksten te vinden. De Bijbel is geen ethisch  handboek waar voor elk probleem een kant en klare oplossing is. Wel is het zo dat in situaties van aandoeningen en ziekten er naar herstel toe mag worden gewerkt en dat daar middelen voor mogen worden gebruikt.

Je schrijft echter helemaal niets over de reden waarom je over liposuctie nadenkt, dus is het voor mij heel moeilijk daar vanuit de Bijbelse grondlijnen verder op in te gaan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

plastische chirurgie