Drang naar seksualiteit als meisje

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 19 en vraag me af of het wel normaal is dat ik zo'n drang naar seksualiteit heb. Ik voel me soms net zo'n jongen. Meisjes hebben dat toch nooit zo? Ook droom ik de laatste tijd nogal eens 's nachts over zulke dingen, zelfs dat ik gemeenschap heb met een jongen. Ik werd helemaal opgewonden wakker terwijl ik nog niet eens verkering heb en nog nooit gemeenschap gehad heb. Is dit normaal?

Antwoord

In de tienerjaren ga je toch beseffen en ook zelf ervaren dat je seksuele gevoelens hebt. En die gevoelens kunnen soms best wel heel erg sterk zijn. Inderdaad hebben jongens daar vaak meer last van dan meisjes, maar dat wil helemaal niet zeggen dat meisjes er ook niet heel erg mee te maken kunnen krijgen. Dat kan dan ook zeker doorwerken in je dromen en zelfs zo sterk dat je droomt over seksuele omgang en dat je dan in je droom die gevoelens ook beleeft. Daar is helemaal niets mis mee en je hoeft ook niet bang te zijn dat dit abnormaal is.

Alie Hoek-van Kooten