Zakenreis op zondag

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Voor mijn werk moet ik regelmatig op zakenreis naar het buitenland. Nu is het zo dat het bij collega's al wel eens is voorgevallen dat het planningtechnisch noodzakelijk was om op zondagavond al op reis te gaan, zodat je maandags ter plaatse gelijk aan de slag kon. Stel, ik krijg deze vraag binnenkort voorgelegd. In het licht van het vierde gebod, hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Antwoord

Als je moeite hebt met reizen op zondag, anders dan ter kerke gaan, dan is het antwoord vrij simpel: vertrek al op zaterdag en verblijf op zondag in een hotel of op een plek waar je de rustdag in ere kunt houden. Een principe mag wat kosten toch?

Zie verder het artikel 'Op zondag met de trein reizen' en die onder de tag 'Zondag'.