Waarom God?

B. Noteboom / 6 reacties

Vraag

Waarom zou ik uw God in mijn leven willen hebben?

Antwoord

Prachtvraag! Ik zou je wel een boek vol redenen willen schrijven, want God is zo bijzonder! Een kleine poging, in het kort, omdat ik momenteel slechts één hand kan gebruiken.

Mijn God: Hij is de Vervuller van jouw en mijn leegte. Hij is de Bevrijder van jouw en mijn gebondenheid (de dingen waar je in vastzit). Hij is de Heelmeester van wat door ons, door de wereld en door de satan is kapot gemaakt. Hij is de Allerhoogste Bevelhebber van het totale engelenlegioen. Aan Hem is ALLES onderworpen! Logisch want: Hij is de Schepper van hemel en aarde en ook van jou. In Hem (her)vind jij je levensdoel! In Hem her(vind) jij je echte identiteit. Niet in wat jij doet, maar in je verbinding met je Schepper! In Hem vind je vergeving van je zonden! In Hem vind je hemelse rust, blijdschap en vrede! In wie? In God de Vader, God de Zoon (Jezus Christus), en God de Geest. De Drie-enige God zij gelooft en aanbeden tot in eeuwigheid!!

Hartelijke groet van een dienaar van de Allerhoogste God!

Bert Noteboom

6 reacties
Daniel
Met twee handen kan ik niet zo'n mooi antwoord geven als Bert Noteboom, maar ik ondersteun het wel

Wat we in het Nieuwe Jeruzalem weer terugvinden is de ‘boom des levens’. Door te eten van de boom van kennis van goed en kwaad, werd de mens afgesneden van de boom des levens. Deze boom komt met het Nieuwe Jeruzalem naar de aarde (Openb. 22 : 2). De geredde mensen zullen voor eeuwig voor het aangezicht van hun God leven! “…Opdat God zij alles in allen” (1 Kor. 15 : 28b). Wat een machtige toekomst, waar wij als Gemeente nu al deel aan mogen hebben, door Zijn lijden, sterven en opstanding!

Zo zien we dat de mens in geen enkele situatie in staat is om naar Gods Wil te leven: wij falen, dat ligt in onze zondige natuur besloten. Zonder God is de mens zonder hoop.
Daarom beste vraagsteller wil ik graag God in mijn leven hebben.
plderoos
De vraag is niet of je God wel in je leven wilt hebben. God IS namelijk al in je leven, of je het wilt of niet. Ook al geloof je niet in God, toch is Hij het die je leven regelt, die je te eten geeft, die je in stand houdt. Ik vind dat hartstikke aardig van Hem. Ik vind het helemaal geweldig dat Hij allemaal dingen voor mij doet terwijl ik nog niks voor Hem betekend heb, alsof ik uberhaupt wat voor Hem betekenen kán. En toch geeft Hij mij alllerhande prachtige dingen, mijn vrouw, het mooie weer, de lekker saté van zonet, alles geeft Hij mij. Ik vind dat fantastisch! Ik vind het helemaal geweldig dat Hij dat allemaal voor mij doet!

Behalve dat is Hij ook nog eens degene die de aarde en alles wat daarop is gemaakt heeft. Hij overziet alle tijden en alle plaatsen, zorgt dat het uiteindelijk goed met ons komt, en dus is enige eerbied ook nog eens op zijn plaats.

die twee dingen maken dat niemand zonder Hem kan. En het maakt dat ik niet zonder Hem wil.
vlokje
Heel mooie vraag inderdaad, met hele mooie antwoorden.
Probeer maar eens te vluchten voor God. Al ging ik naar de uiterste uithoek der aarde: Gij zijt daar. God laat zich nergens buitensluiten, hoe zou Hij zich af kunnen sluiten voor zijn schepping. Je ademt, je hart pompt, of je wilt of niet. God is misschien wel het LEVEN Zelf...
rian2
Omdat je dan gelukkig bent!!
Omdat Hij dan je Zaligmaker,Verlosser,Redder,je Rotssteen, je Schild en je Liefste is.
Je hebt dan een Vader in de hemel, Hij is volmaakt goed...!!
Omdat je dan toekomst hebt....en dat je troost en rust krijgt.
Maar ook om Hem dan te dienen en liefthebben, daar ben ik immers voor geschapen!!
Roozemond
rian2 ; Amen!!

@Vlokje; niet misschien, Jezus zegt Zelf dat Hij het leven is!
vrouw78
Dat wil ik niet! Maar wonder boven wonder wil God het wel!

Zonder God in mijn leven, ben ik hopeloos verloren, is mijn toekomts de eeuwige duisternis. Zonder God, moet ik zelf mijn schuld betalen met de eeuwige dood.

Met God is mijn leven een voorbereiding op de eeuwige heerlijkheid! Leven met God maakt mij de gelukkigste mens op aarde! God heeft de mens geschapen om tot Zijn eer te leven. Hij heeft recht op mijn en jouw leven.