(...)Wat zou u haar aanraden: wachten tot hij eventueel meer laat merken óf zélf...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een vriendin van mij is al geruime tijd verliefd op een jongen van ruim tien jaar ouder (zij is 19). Deze jongen/man ziet ze steeds op haar werk; ze maken vaak een praatje met elkaar. Zij zou graag zekerheid willen; vindt hij haar óók meer dan alleen maar leuk óf vindt hij het alleen maar leuk om met haar te praten? Ze durft dit niet aan hem te laten merken door bijv. een brief. En al zou ze dat doen, is dat überhaupt verstandig? Wat zou u haar aanraden: wachten tot hij eventueel meer laat merken óf zélf meer laten merken? En wat vindt u van het leeftijdverschil? Alvast hartelijk dank voor het beantwoorden van deze vraag.

Antwoord

Om met het laatste te beginnen. Het leeftijdsverschil waarin de jongen zo’n tien jaar ouder is dan het meisje vind ik niet het grootste probleem. Maar wel wat ze van deze jongen verder afweet. Is hij kerkelijk meelevend? Heeft hij misschien niet toch al een relatie? Ik zou eerst in die praatjes met hem proberen er achter te komen wie en wat hij is. Als dan blijkt dat het met de achtergrond goed zit, dan kun je wat meer van jezelf laten merken. Dan kun je bijv. zeggen dat je die praatjes wel heel erg gezellig en leuk vindt. Als hij daar dan positief op reageert, kun je weer een stapje verder gaan. Of misschien durft hij dan wel een stapje verder te gaan.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

leeftijdsverschilverliefdheid