Contact wordt steeds minder

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Sinds vier maanden heb ik contact met een jongen. We hebben elkaar ontmoet op een christelijke datingsite. De eerste week hebben we veel contact gehad en veel besproken. Daarna werd het contact wat minder en gebeurde het op een gegeven moment dat ik een tijdje niets hoorde. Half januari leefde het contact weer op en was het superfijn en goed. Veel gesmst en vooral ook lange gesprekken gevoerd via de telefoon. We hebben elkaar ontmoet en dit was enorm positief. Hij gaf ook aan dat ik was zoals hij verwacht had. Het einde van de date was veel belovend en we zouden elkaar gauw weer zien. Door omstandigheden is het nog niet gelukt om een twee ontmoeting te regelen. Wel heeft hij aangegeven mij nog steeds geweldig te vinden, etc. Hij wilde me ook echt nog ontmoeten. Nu is het al twee weken zo dat ik bijna niets van hem hoor: Twee smsjes en die krijg ik pas nadat ik zelf veel smsjes gestuurd heb. Ik word hier heel wanhopig van en vraag me af of hij het contact nog wel voort wil zetten. Ik heb ook aangegeven dat ik graag wat van hem wil horen en dat als hij geen tijd heeft of het niet meer wil dit eerlijk mag zeggen, maar ik hoor gewoon niets. Wat moet ik nu doen? Het contact wat er was, was heel serieus en hij stelde zich ook kwetsbaar op. Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Ik zag het juist ook als Gods leiding dat hij op mijn pad kwam. Ik heb veel meegemaakt het afgelopen jaar en vond het juist zo bijzonder dat hij op mijn pad kwam. Ik bid veel tot God, maar het blijft zo stil! Wat doe ik verkeerd?

Antwoord

Lieve vraagsteller,

Wat je verkeerd doet? Ik denk, dat je veel goed doet, dat het verkeerde aan zijn kant zit! Jij smst, zoekt contact.... híj antwoordt niet. Dat je gaat twijfelen kan ik me goed voorstellen, maar het helpt niet om antwoord te krijgen op je vraag.

Ik zou zeggen: bel hem op! Dan kun je rechtstreeks vragen waarom hij niet reageert. Waarschijnlijk is er niet zoveel aan de hand, verwácht jij te veel. Je kunt hem ook nog één keer sms’en als je het nu te moeilijk vindt om te bellen, met de mededeling dat dit de laatste keer is dat jij contact zoekt... soms helpt een soort dreigement wel om iemand wakker te schudden en in beweging te krijgen. Bedenk echter wel goed of je vérder wilt met iemand die jou maar laat wachten. Dit is niet de eerste keer -lees ik in je brief- en zal misschien ook niet de laatste keer zijn! Een serieuze relatie vraagt blijvende investering van twéé kanten, daar mag je hem wel op wijzen! Sterkte ermee.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering