Geen grote wonderen meer

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Waarom gebeuren er sinds Jezus' tijd geen grote (algemeen bekende) wonderen meer, zoals er heel veel in het Oude en Nieuwe Testament staan (uittocht uit Egypte, een dag die twee dagen duurt, het leger van de Assyriers voor Jeruzalem, Jona in de walvis, wonderen in Daniels tijd, doden die opgewekt worden enz.). In aanvulling hierop: waarom grijpt God bij groot onrecht niet Zelf in (denk bijv. aan de Holocaust)?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

5 reacties
plderoos
wie zegt dat God (ook toen) niet ingreep? De vraag is niet of God al of niet ingrijpt, maar of wij erkennen dat Hij dat doet.
vlokje
Ben het helemaal eens met plderoos. Volgens mij gebeuren er ontzettend veel wonderen, het wordt alleen niet meer in een Bijbel opgeschreven. Wat te denken van destijds de dreiging van de Mexicaanse griep? Heel de wereld was op scherp: iedereen vreesde de lang beduchte pandemie. Het leed is afgewend.... hoe precies? Mijn dochter zat een keer voor een grote kast met glaswerk die omviel. Als ze er een paar centimer dichterbij had gezeten hadden we haar niet meer gehad denk ik.
We zien het maar zijn er vooral blind voor denk ik. En we hebben geen vervolg op het Nieuwe Testament.
1a2b3c
Een tijdje terug schreef (als ik me goed herinner) ds. Vreugdenhil hier nog dat er een dode opgewekt was, in een zendingsgebied.
We zien de 'gewone' dingen niet als een wonder, en als er bovennatuurlijke dingen gebeuren dan geloven we ze vaak niet, en wordt er gezegd: hij was niet echt dood of ziek .....
boulanger
Als je in afhankelijkheid leeft van God, ga je zien dat er wel degelijk (grote) wonderen gebeuren. Alleen ik denk dat veel mensen er blind voor zijn. Veel dingen die ik meemaak, zullen anderen wegredeneren en verklaren, maar ik mag er Gods hand in zien! Vooral als het dingen betreft waar ik concreet om gebeden heb, en die op wonderlijke wijze verhoord worden, al is dat niet altijd op de manier die ik bedacht had. En weet je wat denk ik het allergrootste wonder is? Als een zondaar door God getrokken wordt vanuit de duisternis tot het wonderbaar licht. Dat kan echt geen mens bewerkstelligen hoor, daar hebben we een almachtige, scheppende, en wonderdoende God bij nodig!
Roozemond
Het grootste wonder in een mensenleven gebeurd gelukkig nog steeds!!!