Allergisch voor antibiotica

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Over vier maanden hoop ik te trouwen, maar ik zit met wat angst voor mijn trouwdag... Ik ben zwaar allergisch voor antibiotica (voor verschillende soorten hoofdgroepen). Allicht zijn er mensen aanwezig op mijn trouwdag die dat misschien slikken. Kan het kwaad als ik op de receptie een zoen krijg van iemand die net medicatie op heeft (tussendoor bijvoorbeeld). Hoe groot is de kans? Ik maak me er echt druk om. Zou iemand mij concreet advies kunnen geven?

Antwoord

Voor zover mij bekend is een medicament niet door zoenen overdraagbaar, en hoeft er dus geen angst te zijn voor allergische reacties.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

allergieantibiotica
1 reactie
vlokje
Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen kun je natuurlijk op de trouwkaart, of anders in een apart berichtje erbij, zoiets vermelden als: "Ivm met een allergie van de bruid, geven wij handen ipv zoenen op onze tuit". Mensen zullen misschien even glimlachen, maar jou bespaart het een hoop stressgevoel lijkt me. Deze dag moet je lekker zorgeloos kunnen beleven!