Eindtijd en Covid-19

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe kunnen wij corona zien in het licht van de Bijbel. Bijvoorbeeld Mattheus 24:7 waar gesproken wordt over besmettelijke ziekten en dat het nog maar een begin van de weeën is.

Verder maak ik me zorgen over Openbaring 13 waarin het gaat over niet meer kunnen kopen en verkopen, tenzij een teken aan de rechterhand of voorhoofd, van de satan. Hoe ver zouden we hier vanaf kunnen zijn, contant geld wordt nu al liever niet meer aangenomen, wellicht is dat er over een poos niet meer.

Vrienden van ons die van vergadering van gelovigen zijn zeggen dat christenen de grote verdrukking niet mee zullen maken, want dat Jezus hen eerst komt halen op de wolken van de Hemel. Maar er staat toch dat “die tijd verkort zal worden” omdat anders ook de uitverkorenen het niet zouden redden? Maar volgens onze vrienden zijn die uitverkorenen het volk Israël. Hoe denkt u er over, want ik maak me zorgen.

Antwoord

Indien je onbekeerd bent is er alle reden om je zorgen te maken. Maar niet alleen vanwege de eindtijd of Covid-19, maar omdat iedere dag je laatste kan zijn. En dan sta je voor God en volgt het oordeel. Alleen Zijn kinderen kunnen dan het bloed van Christus laten zien. En met dat bloed hoef je nergens bang voor te zijn. Hoe kom je daar aan? Door geloof en bekering. Door jezelf te veroordelen en je lege zondaarshanden uit te steken naar Hem die wacht om ook jou zalig te maken. Dan jagen dood en hel geen angst meer aan. Dan hoef je niet bang te zijn voor de wederkomst of voor welk teken van wie dan ook. Ja meer nog, dan hoef je niet bang te zijn dat er ook maar één haar van je hoofd zal vallen zonder de wil van je hemelse Vader.

En voor je concrete vragen over corona, eindtijd, merkteken van het beest, de grote verdrukking en de opname van de gemeente kun je alle antwoorden vinden via ons zoekprogramma.