Heel snel jaloers

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben nu twee jaar een relatie. Het gaat het ontzettend goed tussen ons en we houden veel van elkaar. Alleen ik loop tegen twee dingen aan. Ik ben heel snel jaloers. Ik vind het vervelend als mijn vriend iets gaat doen terwijl ik er niet bij ben, zoals uit eten gaan met zijn werk, zwemmen met vrienden e.d.. Ik ben niet bang dat hij met een ander meisje flirt, maar ik vind het niet leuk. Ik voel me dan alleen en heb een rot avond. Ook vind ik het moeilijk als mijn vriend iets doet, wat ik niet leuk vind. Vaak zeg ik dan: doe normaal en mijn vriend baalt er van als ik hem zo terecht wijs. Ik vind dit moeilijk, maar ik weet niet hoe ik het moet veranderen. Zou u mij tips kunnen geven?

Antwoord

Het is in ieder geval al goed dat je weet wat je echt moeilijk vindt, dat je weet waar je knelpunten liggen. Het is nu eenmaal zo dat iedereen wel eens iets heeft waar je als partner niet bij kunt zijn zoals bijv. een etentje van het werk waar partners niet welkom bij zijn. Het kan toch niet zo zijn dat hij, omdat jij dan alleen zit, het maar moet afzeggen? Dat is niet reëel. Je moet jezelf echt trainen door hem dat te gunnen en dan jezelf niet rot en alleen te voelen. Ga dan voor jezelf iets leuks doen door bijv. naar een vriendin toe te gaan.

Verder zie je dat meisjes veel vaker bij jongens iets willen veranderen dan andersom. Heel vaak kunnen meisjes hun vriendje op sommige momenten wel eens wat flauw en kinderachtig vinden. Als het te erg wordt, zou je dat eens op een rustig moment kunnen doorpraten. Dat is veel beter dan het op het moment zelf bits af te keuren.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

jaloersverkering