Uw springader zij gezegend

Ds. J.R. Lammers / Geen reacties

Vraag

Kunnen jullie me uitleggen wat er met de tekst uit Spreuken 5:18 bedoeld word? Er staat: "Uw springader zij gezegend en verblijd u vanwege de huisvrouw uwer jeugd." In welk verband moet ik deze tekst zien?

Antwoord

Door drukte wat laat deze reactie. Spreuken 5 is een waarschuwing voor de vreemde vrouw. De praktische bijbelverklaring geeft het volgende commentaar bij deze tekst (vers 18): "Blijf toch trouw aan je eigen vrouw, de 'bron' van je kinderen, de vrouw van je jeugd (Maleachi 2:14). Is ze niet lieflijk en bekoorlijk? (Vgl. Hooglied 2:7, 3:3). Geniet van haar. Laat zij je de verrukkingen van de liefde schenken.

Duidelijke taal waar ik niets aan heb toe te voegen.

Ds. J. R. Lammers

Lees meer artikelen over:

Spreuken