Vallen op oudere vrouwen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Is het een soort afwijking als je als jongen van begin 20 eigenlijk altijd ‘valt’ voor vrouwen van begin dertig? Die zijn geestelijk veel verder, veel meer volwassen. Ik kan er beter mee omgaan dan met vrouwen van mijn eigen leeftijd. Ik kan er werkelijk niets aan doen, maar het is wel lastig (immers, de meeste vrouwen van begin dertig zijn getrouwd, dus dan begeer je iets wat niet mag!).

Antwoord

Het is niet gangbaar dat een jongen van begin 20 eigenlijk altijd valt voor vrouwen van begin 30. Vind je vrouwen van ongeveer je eigen leeftijd te kinderlijk of misschien te ongedurig of wat dan ook? En vind je oudere vrouwen misschien meer stabiel en uitgerijpt? Dat zou kunnen. Probeer voor jezelf echt eens na te gaan waarom je meer voelt voor oudere vrouwen dan voor vrouwen van ongeveer je eigen leeftijd.. Probeer daarin heel eerlijk naar jezelf toe te zijn. Misschien dat je er zo achter komt.

Wat je laatste opmerking betreft dat je iets begeert wat eigenlijk niet mag. Dat verbod geldt  als je daadwerkelijk plannen zou maken om een oudere getrouwde vrouw ook echt voor jezelf te krijgen. En dat kan natuurlijk niet.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

leeftijdsverschilverliefdheid