Reactiemogelijkheid op de vragen

Redactie Refoweb / 25 reacties

Vraag

Aan de redactie van Refoweb. Is het mogelijk om de reactiemogelijkheid op de vragen die in deze rubriek gesteld worden, ongedaan te maken? Hier is toch juist het forum voor bedoeld? Eerlijk gezegd erger ik me vaak aan de reacties die gegevens worden n.a.v. een vraag/antwoord. Deze zijn in een aantal gevallen geheel tegenstrijdig met de antwoorden die de deskundigen geven. Dit maakt het voor de vragensteller niet duidelijker. Willen jullie hier eens over nadenken? Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.

Antwoord

Zie voor het antwoord onderstaande urls:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/15483/waardevolle-reactie/

Lees meer artikelen over:

refoweb
25 reacties
refoweb
Het grote probleem van de mensen waarvan de reacties verwijderd worden, is dat ze hun plaats niet kennen. De vraagstellers willen een antwoord van een panellid, niet van een reageerder. Daarnaast wordt het er voor een vraagsteller niet duidelijker op als er tegenstrijdige antwoorden gegeven worden. Onze regel is dan ook dat een reactie aanvullend moet zijn en niet in strijd met het antwoord. Houd je je daar niet aan dan word je reactie verwijderd. Eenvoudiger kan niet.

Voel je desondanks de behoefte om je ongevraagde (!) reactie toch te geven, zoek contact met het panellid, plaats een topic op ons (of een ander) forum, zet het op je blog, facebook of twitter etc. Je kunt met je mening overal terecht...behalve bij de vragenrubriek. Doe je dat herhaaldelijk wel dan verwijderen we je account.

P.S. Dank Gerard!
zeeland
@Daniël: ik kan jou reacties soms niet helemaal plaatsen in mijn denkwijze. Soms vindt ik ze ver over het randje gaan en de andere keer kan ik je helemaal begrijpen.....
Ik denk dat we allemaal een beetje terughoudend moeten zijn in onze reacties. (ik ook!)
Veel vragen gaan over tere onderwerpen soms gesteld door een vraagsteller in diepe nood. Laten we daar voorzichtig mee omgaan.

Laten we elkaar tot een hand en een voet zijn, elkaar LIEFDEVOL vermanen waar dat nodig geacht wordt en elkaar trachten te helpen.
Geen botte reacties, maar juist het tegenovergestelde!

Ik zie het nog eens goed komen hier op Refoweb.......
Catherine
Ik zie ook wel eens vragen waarvan ik denk: nee he, moet dit nou? Of: dit kan nooit serieus bedoeld zijn. Ik denk dat er mensen zijn die uitproberen tot hoe ver ze kunnen gaan in de te stellen vragen. Toen ik hier pas las, heb ik de redactie wel eens gevraagd waarom ze bepaalde vragen door laten. Ze gaan van het goede en oprechte uit en menen dat er wel degelijk behoefte is aan antwoorden. Als ik dus een vraag zie die in mijn ogen onnozel, uitproberen of belachelijk is, klik ik hem meteen dicht.
Moet je ook doen Daniël! Kom je ook niet in de verleiding om een (terechte) kritische reactie te geven. Het is niet leuk voor een deskundige als ze moeten lezen bij de reacties dat de pseudo-deskundigen het beter weten of tegen hen in gaan!
Moeten we niet willen. Deze mensen offeren hun tijd op voor anonieme vraagstellers!
Overigens vraag ik me wel af hoe anoniem dat is eigenlijk? Want een IP adres is toch makkelijk te achterhalen?
Daniel
@ alle vrienden/vriendinnen van refoweb

@Catherine heeft wel gelijk, ik moet niet reageren op vragen die ik raar vind, ik zal ze voortaan dichtklikken en niet meer reageren.
Maar dat is wel moeilijk voor mij.

Verder dank voor alle reacties het doet me goed.

Vriendelijke groet allemaal
boulanger
Daniel je kan soms zo vreselijk lomp reageren maar ik moet ook vaak lachen om je reactie. Misschien ga je teveel om met de mensen waarmee je werkt ;-) Ik ga je missen! Maar misschien kom je nog wel eens terug onder een andere naam?