Waardevolle reactie

Redactie Refoweb / 8 reacties

Vraag

Ik lees heel veel op Refoweb. Ik vind het alleen vervelend dat er zoveel mensen een niet erg waardevolle reactie geven. Bovendien is het vaak commentaar op voorgaande reacties. Het is zo verleidelijk om ze toch te lezen, maar daarna baal ik ervan dat ik veel avonden zulke niet waardevolle reacties lees. Kunnen jullie er meer op toezien dat de reacties waardevol zijn, echt een bijdrage leveren en dat ze geen commentaar vormen of slechts een mening zijn van iemand? Wat hebben wij aan al die meningen? Het is alleen maar verwarrend. Ik hoop dat er iets met deze vraag gedaan wordt, zowel door Refoweb als door de mensen die normaal gesproken al die reacties geven. Verder ben ik heel blij dat professionele mensen tijd besteden om de vragen te beantwoorden.

Antwoord

Beste vraagsteller,

We zijn het van harte met je eens en we zullen ons uiterste best (blijven) doen om overbodige reacties en commentaren te verwijderen. Het blijft echter soms lastig inschatten of een vraagsteller zo’n bijdrage als zinvol ziet of niet. We zouden het uitermate prettig vinden als bezoekers zichzelf zouden beperken tot zinvolle tips en discussie en kritiek bewaren voor ons forum.

Redactie Vragenrubriek

Lees meer artikelen over:

refoweb
8 reacties
Alphonsus
Naar mijn inschatting is 70 % van de reacties zinvol en dragen ze bij tot een verdere verdieping danwel aanvulling op het gegeven antwoord. Ook de steunbetuigingen zijn in deze meer dan waardevol.

De overige 30% is er helaas, of moeten we zeggen dat het niet anders kan dan dat er ook wat minder to the point reacties zijn. Uitgaand van het gegeven dat daar waar we in de wereld zijn of waar we ons mee bezig houden er altijd kaf onder het koren zal zijn, mag je verwachten dat deze 30 % aan minder opbouwende reacties er altijd zal zijn.

Het gaat er dus om om selectief te zijn; te lezen en vast te houden wat van belang kan zijn/is en te lezen en los te laten wat niet aan het doel beantwoord.

Hier kun je je in oefenen zonder dat er van verwarring sprake hoeft te zijn.
Door bijdragen snel te scannen, te beoordelen en deze bijdragen daarna dan niet uitputtend te lezen hoef je ook niet een hele avond z.g. waardeloze reacties te lezen.
javisje
Kan er een link bij staan naar het forumonderwerp waarover deze vragen verder gediscuseerd kan worden. Daar kunnen bijv. reacties die daar naar neigen naartoe worden gekopieerd. Zelf vind ik de forumsite een beetje een doolhof waar ik niet zo snel naar toe ga.
Cloudsadmirer
Er worden héél veel reacties gegeven die eigenlijk precies hetzelfde zeggen als de beantwoorder al gedaan heeft alleen dan anders verwoord. Volgens mij is dat geen aanvulling.
Roos18
Alphonsus.. Lees nou is je eigen reactie en trek de conclusie bij welk deel jij hoor met de reacties die je altijd geeft. Ben het igg eens met jan28.
Pompelmoen
... Met dit gehakketak stijgt het percentage nutteloze reacties ditmaal tot ver boven de 30 procent, dames en heren
refoweb
@Javisje
De links zijn na verloop van tijd niet meer actueel omdat er wellicht een nieuw of ander onderwerp is gestart. Je kunt het beste even kijken via de zoekfunctie of naar de actieve onderwerpen die die week besproken zijn. Je kunt ook zelf een nieuw onderwerp starten.
1a2b3c
Ik zou zeggen: lees de reacties dan niet als je je er aan stoort.
Wat voor jou niet waardevol is kan bij een ander wel weer anders zijn.
En als er soms hetzelfde wordt gezegt, alleen met andere woorden is toch ook niet zo,n ramp? Soms valt het kwartje, als het net even anders gezegt wordt.
Je kan moeilijk verwachten dat er wordt gestopt met reageren omdat jij de verleiding niet kan weerstaan om de reacties te lezen.
Alphonsus
@Jan 28

Je bent in ieder geval gezegend met een sterk analytisch vermogen.
Ik wil je bemoedigen zo door te gaan met dit dienend vermogen.

Veel succes toegewenst.