Vochtig

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Toen mijn man mij pas streelde ik daar opgewonden van werd, werd het opeens heel vochtig. Ik dacht dat ik een orgasme kreeg, maar het rook naar urine. Kan dat? Hoe kan ik dat voorkomen?

Antwoord

Als een vrouw seksueel opgewonden raakt, dan vindt er binnen de kleine schaamlippen een verhoogde vochtafscheiding plaats. Die vochtafscheiding kan best behoorlijk veel zijn. In feite bereidt het lichaam zich voor op de seksuele omgang. Die vochtafscheiding is nodig om het naar binnen brengen van de penis te vergemakkelijken. Zou je geen vochtafscheiding hebben, dan zou dat naar binnen brengen zelfs pijnlijk kunnen zijn. Het is en toch wat andere geur dan urine, maar omdat er altijd wel wat urineafscheiding in die buurt zit, is het best wel mogelijk dat het al met al toch wat naar urine ruikt.

Alie Hoek-van Kooten