Kan ik nog bekeerd worden?

J.W.N. van Dooijeweert / 1 reactie

Vraag

Kan ik nog bekeerd worden? Mattheus 16:26: "Want wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint, en lijdt schade zijner ziel? Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?" Een half jaar geleden zag ik op internet dat je je ziel kon verkopen aan de duivel. Ik zag hoe dat moest, maar heb dat nooit uitgevoerd. Ik heb het ook nooit uitgesproken, maar ik zei het wel van binnen en dacht: nu verkoop ik mijn ziel aan satan voor sociale vaardigheden en dacht erbij "dit keer voor echt", omdat ik het wel vaker dacht en gaf een vuistslag op mijn bureau. Ik heb het dus niet uitgesproken, maar wel gedacht omdat geen sociale vaardigheden heb en dat zelf niet leuk vindt. Ik nam het eigenlijk niet zo serieus en had ook nooit in de Bijbel gelezen dat zoiets kon. En de duivel kan toch ook niet je gedachten lezen? Ik voelde ook niks veranderen ofzo. Heb er nooit meer aangedacht en was het eigenlijk snel weer vergeten. Ik was toen 16 jaar. Nu, een halfjaar later ongeveer, denk ik daar weer aan. Ik weet zelf dat ik toen een ontzettende dwaas was en ik pieker er veel over, maar ik geloof eigenlijk dat ik nog wel bekeerd kan worden omdat ik nu weer naar de kerk ga. Ik lees weer uit de Bijbel en bid weer, maar toch blijf er een grote angst in mij dat ik nu voor eeuwig verloren ben. Ik ben ook bang dat ik hiermee de zonde tegen de Heilige Geest gedaan heb, maar ik wil nu de Heere dienen en heb al mijn wereldse rommel weggegooid. Als ik echt verloren zou zijn, zou God mij toch niet meer geroepen hebben? Anders zou ik toch nooit meer gaan bidden en naar de kerk gaan en uit de Bijbel lezen? Ik heb God gedankt dat ik nog bekeerd kan worden, omdat ik zelf geloof dat ik nooit echt mijn ziel aan satan verkocht heb omdat je dan een heel ritueel moet uitvoeren. Toch blijft de angst.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het antwoord is natuurlijk volmondig "ja!” Beste jonge vriend, het is nu tijd om je onmiddellijk aan de Heere te geven. Aan Jezus Zelf. Laat je door Hem zaligen. In je hart heb je je op totaal verkeerd terrein begeven. Een terrein waar inderdaad de satan heerst. Hij wil je wel hoor. Hij hoort je wel hoor. Hij leest zelfs je gedachten  wel. Gelukkig dat je niets voelde veranderen. Het is nog niet te laat. Jij hebt er niet meer aan gedacht maar de duivel wel. Die was jouw gedachten niet vergeten. En ook je vuistslag niet. En hij zal daar steeds maar weer op terugkomen.

Ik ben erg blij dat je weer naar de kerk gaat en in de Bijbel leest. Maar dat is niet de rede waarom je bekeerd kunt worden. Dat is alleen door het bloed van onze Heiland. Je bent niet eeuwig verloren. Je leeft nog en de weg tot behoud staat wagenwijd voor je open.

Je bent bang dat je de zonde tegen de Heilige Geest gedaan hebt. Ik denk het niet hoor. We zijn er altijd van uit gegaan dat iemand die de zonde tegen de Heilige Geest doet er helemaal geen spijt van heeft en ook niet bang is dat hij het heeft gedaan. Het is gelukkig dat je alle wereldse rommel weggedaan hebt. Maar je bent er nog niet. In de Bijbel lees ik dat het mogelijk is dat je je hele huis schoon maakt, maar dat toch de duivel met een heel legertje er weer intrek neemt. Lees het maar in Lucas 11:24-26. Hoe kan dat? Omdat het huis leeg stond. Dit kan ook als je hart leeg staat. Jezus moet er in wonen. Hij moet er Koning zijn. Dan kan satan er nooit meer in.

God zij gedankt dat je niet tot het uiterste bent gegaan. Maar nu moet je wel tot het uiterste gaan… Bij de Heere Jezus. Het is fijn dat je bidt en leest en naar de kerk gaat. Geweldig dat je er mee bezig bent… Maar nu moet je verder!! Je moet op je knieën! Dat heb je misschien al wel gedaan. Maar je moet op je knieën en alles aan Jezus belijden. Heel je zondig bestaan. Je denken over de dingen van de duivel. Je moet het belijden als zonde. Niet als een beetje verkeerd gedrag, maar echt als opstand tegen Jezus. Hij wacht op je. Hij wil je genadig zijn. Hij wil je je zonden vergeven. Ga niet verder voordat je Zijn vergevende liefde hebt ervaren. Hij steekt Zijn hand naar je uit. Hij stuurt je niet weg. Hij wil je Redder zijn. "Zo gij Zijn stem dan heden hoort,gelooft Zijn heil- en troostrijk woord.
Verhardt u niet maar laat u leiden.” Zie Ik sta aan de deur en Ik klop!!!

Van harte sterkte en laat je door niemand van de wijs brengen!,
J. W. N. van Dooijeweert

J.W.N. van Dooijeweert

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Waddinxveen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Bekijk ook:

1 reactie
plderoos
En zo is dat!! En zelfs als je Zijn vergevende liefde niet ervaart, omdat je bijvoorbeeld niet zo makkelijk dingen ervaart, dan nog kun je er op vertrouwen dat God je om Jezus wil al je zonden zal vergeven!!