Soa opgelopen door overspel ex-man

drs. A. Meijer / 12 reacties

Vraag

Mijn verloofde heeft, door overspel van haar ex-man, een soa opgelopen (genitale herpes). Nu hopen wij over een tijdje te gaan trouwen en willen dan ook graag gemeenschap hebben. Mijn vriendin wil mij niet besmetten, maar wat dan? Moeten we ons hele leven gemeenschap hebben met een voorbehoedsmiddel? Of kun je in de perioden dat zij er geen last van heeft het risico nemen om geen voorbehoedsmiddel te gebruiken? Of is de kans dat ik het oploop zo groot dat we ons over besmetting beter niet druk kunnen maken, omdat dat toch wel komt?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Het herpesvirus kan op momenten van opvlamming (een periode van besmettelijkheid) klachten geven maar dat hoeft niet. Je kunt dus niet op grond van het klachtenpatroon zeggen of jouw (toekomstige) vrouw op dat moment besmettelijk is. De gemiddelde overdrachtskans is ongeveer 10 procent op jaarbasis, waarbij de besmettelijkheid van vrouw naar man lager is dan andersom.

Wil je met enige zekerheid besmetting voorkomen dan zou je voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken. Toch lijkt mij dat een ongewenste situatie. Het is een vrij onschuldige aandoening met maar zeer zeldzaam nare complicaties. Daarnaast weet ik niet of er een kinderwens is...?

De laatste optie die jij zelf aandraagt lijkt mij daarom ook de verstandigste (je er gewoon niet druk om maken). Dan is het afwachten of je er last van krijgt.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

medisch
12 reacties
EVA
(1e reactie kwam niet door dus nog een keer)
Kijk eens op de site www.bevrijdingspastoraat.nl tv online links in je scherm uitzending 7&8 van bevrijd van banden...laat het op je inwerken....ze heeft niet alleen een soa,maar ook een goa, mocht je nog vragen hebben over de uitzending je mag me altijd mailen evangelie@live.nl, breng het bij het kruis samen, zodat ze bevrijd is van die band voor jullie trouwen...dan zal God ook de soa genezen.
refoweb
Beste Eva,

Allereerst is dit een medische vraag. De vraagsteller wil iets weten over overdraagbaarheid.

Verder gaan veel van je reacties over 'goa', zoals je dat zelf noemt. De vraag is of dat Bijbels is. Vooralsnog heb je dat niet aangetoond, bijvoorbeeld op het forum. Gelieve dat dus achterwege te laten.
EVA
GOA= geestelijk overdraag bare aandoening...wie zich aan een hoer hecht(of andere man/vrouw in of buiten het huwelijk) wordt 1 met haar...dus geestelijk lichamelijk, emotioneel....plak een rood en een wit blaadje opelkaar en trek het van elkaar af.....op het witte blaadje blijven rode stukjes papier achter op het witte en andersom ook...bij gemeenschap is dit ook zo....GOA is nog erger dan een SOA omdat je door sexuelegemeenschap buiten het huwelijk om zondigd en de duivel zo een voet geeft...
refoweb
Beste Eva,

We begrijpen wat je bedoelt en de theorie er achter. Ons inziens ontbreekt daar echter een Bijbels bewijs van. Misschien kun je er een noemen?
Discipel
Eva,

Je zinsnede 'dan zal God ook de soa genezen' is ronduit onbijbels. Nergens belooft God ons dat we gegarandeerd genezing krijgen op het gebed en belijdenis van zonden. Ik vind het kwalijk als dit zo zonder nuances gesteld word. Verder is het idee 'goa' een door mensen bedachte theorie.

God gegarandeerd overigens wél vergeving van zonden op het gebed en belijdenis van zonden.
zeeuwsebabbelaar
Refoweb, ik vindt het niet fijn dat jullie á publiek de discussie met een gast aangaan.
Het komt op meer mij integer over om dit samen met Eva op te lossen.
Ik wordt nu ongewild bij een discussie betrokken, waardoor er ook onveiligheid kan ontstaan bij gasten.
Plus dat er nu de discussie op gang komt die, zoals jullie schreven, niets met de medische vraag te maken heeft.
EVA
@dicipel
wil hier graag even met je over doorpraten...wel na dat je de uitzending bekeken hebt...

waarom wel vergeving en geen genezing (van een besemetting na een zonde zeg niet dat God alles geneest dat is een ander ondererp) God doet het GOED....alles en geen half werk...als God deze dame bevrijd van banden die ze omgelegd gekregen heeft...zal God ook ALLE banden weg nemen, ook haar lichamelijke ...

Be blessed
ariane
@ zeeuwsebabbelaar

Er komt wel vaker een discussie op gang na aanleiding van een vraag die niet direct met de vraag te maken heeft. Daar wen je wel aan.

Verder reageerde refoweb correct en was ik blij met de reactie want ik begreep totaal niet waar Eva het over had.

@ Eva

Pas maar op dat je met je ,na ik aanneem ,goed bedoelde raad mensen niet verder in de put helpt!
Een goa hoe verzinnen mensen het!
EVA
@Ariane
Kijk de uitzending (die is aan de hand van wat God zegt in Zijn woord) en oordeel dan nog eens...hoor graag van je..
ariane
@ Eva

Met alle respect maar dat ga ik niet doen!
Ik geloof niet in goa 's . Daarbij vind ik dat deze mevr al genoeg heeft aan de erfenis van haar ex.

Laten we elkaar geen dingen aanpraten die er niet bestaan.
wielworm
@ iedereen

Laten we ophouden met een wellus nietus verhaal over goa's enz. en gewoon de vraag beantwoorden.. en laten we als christenen ons iets verdraagzamer opstellen jegens elkaars opvattingen! het is een aanfluiting voor anderen om te zien hoe wij onder elkaar verdeeld kunnen raken over iets kleins!

Erwerd niet gevraagd naar goa's maar de vraag ging over soa's.
ik hoop dat je met het antwoord van Dhr. Meijer genoeg weet.
Succes met alles!
Dorah
@ Eva,
Misschien is het een idee om hierover een topic te openen op het forum? Je verwijst iedereen met vragen naar de site van bevrijdingspastoraat. Ik ken het, heb de mappen van Wilkin gelezen en meerdere boeken. Toch durf ik jou zeker niet na te zeggen dat God zeker de soa zal genezen als de vraagsteller is bevrijd van banden, zoals jij dat noemt. Ik ben ook erg benieuwd naar je Bijbelse onderbouwing en op die manier kun je het aan meer mensen uitleggen.
@ wielworm,
Ik ben helemaal met je eens dat we geen ruzie moeten maken en ons verdraagzaam moeten opstellen. Echter, alles wat in naam van God wordt gezegd mag en moet worden getoetst en als een zuster een bewering doet, mogen wij haar toch echt wel om opheldering vragen, temeer omdat wanneer je ermee aan de haal gaat, dit iemands relatie met God mogelijk zou kunnen schaden. Want wat als je gelooft wat Eva schrijft en je wordt niet genezen? Wat doet dat met je?