Hij is de ware

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik ben een meisje (21) die geregeld gek wordt van haar gedachten over een jongen. Al vanaf groep acht heb ik het idee dat hij de ware is. Dat ging heel raar. Hij kwam de klas in met zijn zusje in zijn armen die hij wilde laten zien. Ik keek naar hem en ik had nooit gedacht dat hij zoiets zou doen. Het leek of ik droomde en een gevoel in mij zei: hij is de ware. Heel vreemd, want ik was toen absoluut nog niet bezig met jongens. Sinds die tijd heb ik diepe gevoelens voor hem. Toen we zeventien waren, hebben we onze gevoelens tegenover elkaar uitgesproken. We hebben toen gebeld, gepraat, gediscussieerd over het geloof en over dingen hoe we die in het leven zagen. We dachten over belangrijke zaken heel anders. Ik merkte dat hij nog niet zo ver was in zijn volwassenheid en het nemen van besluiten. We maakten het uit, via een telefoontje. Heel stom eigenlijk. Toch blijf ik hem leuk vinden. Als we samen zijn voel ik nog steeds de aantrekkingskracht. Hij zegt bepaalde dingen, waarvan ik denk: waarom stel je ze? Als we elkaar aankijken voel ik op de één of andere manier dat er nog steeds iets is. Mensen om me heen blijven het nog steeds over hem hebben. Nu heeft hij een vriendin, maar het blijft hetzelfde tussen ons met gesprekken en blikken. Het lijkt dat we allebei niet uit willen spreken wat er tussen ons speelt. Ik weet wat zijn goede en zwakte punten zijn en hij die van mij. Hij zegt tegen mij tenminste waar het opstaat. Dat heb ik nodig. Ik hoop dat u het een beetje kan volgen. Moet ik hem toch confronteren met wat ik voor hem voel? Dan weet ik tenminste wat ik moet doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als je hem door en door kent weet je zelf wel of het verstandig is dat je je uitspreekt. Als hij mag zeggen waar het op staat omdat jij dat nodig hebt, is dat dan wederzijds niet mogelijk? Mag jij je niet uitspreken zonder dat hij hard wegloopt?

Natuurlijk bestaat de kans dat je iets als antwoord van hem te horen krijgt wat je eigenlijk níét wilt horen, maar dat risico zit er in! Wellicht is een open gesprek erop of eronder. Als het eronder is, zijn de zaken helder en dien je afscheid te nemen van oude liefde. En als hij de ware is ben je een gelukkig mens!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

de waregevoelens
3 reacties
arendine
Hij heeft een vriendin. Vind je het netjes om je gevoelens uit te spreken tegenover iemand die in een relatie zit? Mogelijk is jouw actie slecht voor de relatie van hem en zijn vriendin. Ben jij het soort persoon dat om haar eigen zin te krijgen geen rekening houdt met de gevoelens van anderen?

Hij heeft een nieuwe vriendin en heeft blijkbaar een keuze gemaakt. Het is heel normaal dat gevoelens die je voor iemand had niet ineens over zijn, als een relatie over is kost het tijd voor die gevoelens wegebben. Zeker als je die persoon nog regelmatig ziet.

Je hebt de relatie uitgemaakt omdat hij over fundamentele dingen anders denkt. Zijn die dingen nu niet meer belangrijk of denkt hij er nu anders over? Hou rekening met de gevolgen voor alle betrokkenen en niet alleen met je eigen gevoelens, wees verantwoordelijk voor je daden.
meribel
ik snap arendine goed, maar ben het toch meer eens met mw Rots.
Als ze het gevoel heeft dat hij naar haar kijkt op een bepaalde manier terwijl hij een vriendin heeft is het ook belangrijk om dat eens uit te spreken.
En wellicht interpreteert ze zijn signalen totaal verkeerd, goed om daarachter te komen en indien dat echt zo is ook goed om veel meer afstand te nemen.
Daniel
mw Rots heeft gelijk, je moet je gevoelens uitspreken en dan maar zien wat er van komt.
Net nog gelachen...., mijn vrouw vroeg aan mij of ik geen voorzitter kon worden van de mw. Rots fanclub kon worden, ze kijkt me dan aan en kan haar lachen bijna niet inhouden. Maar ze heeft gelijk, we zijn het vaak eens met de adviezen van mw. Rots.