Ergeren aan vriend

C. M. Chr. Rots - de Weger / 6 reacties

Vraag

Ik ben 18 jaar oud en mijn vriend is een jaar ouder. Ik kan me enorm ergeren aan het karakter van m'n vriend, o.a. niet serieus, kinderachtig, oneerlijk, asociaal. Daarnaast gebeuren er regelmatig zaken op seksueel gebied die mij absoluut niet aanstaan. Ik geef dat op dat moment wel aan, maar hij gaat dan door en op een gegeven moment dan wil ik het ook. Ik heb al meer dan twee jaar verkering, maar ik twijfel regelmatig of hij wel de ware is. Maar toch ben ik bang dat als ik het uit maak, ik hem ga missen. Het is al een paar keer uit geweest, dus ik wil echt niet dat het uit gaat en dan voor de zoveelste keer aan gaat. Dus als ik de verkering uit maak, dan is het definitief. Maar de verkering uitmaken is heel moeilijk. Ik praat regelmatig met mijn vriend over mijn twijfels en zeg vaak dat het misschien beter is om de verkering uit te maken. Hij neemt mijn daarin niet serieus en zegt dat het gewoon waanbeelden zijn. Ik zou ook niet weten bij wie ik met dit probleem terecht kan, vandaar dat ik hier mijn vraag stel.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Lees je eigen brief eens heel kritisch over! Kom je dan niet vanzelf tot de conclusie dat deze verkering géén bestaansrecht heeft en zéker geen toekomst? Het lijkt er op dat je vriend jou  'gebruikt' in plaats van dat hij jouw gevoelens serieus neemt. Uitmaken dus. En daarbij laten weten dat het deze keer definitief is. Waarom ging het eerdere keren uit en waardoor zijn jullie toch weer opnieuw met elkaar begonnen? Wellicht geven de aan jezelf te geven antwoorden op deze vragen je enig inzicht in je redenen en je (diepere) gevoelens.

Natuurlijk is het voorgoed een eind aan je relatie maken op het moment suprême niet gemakkelijk, maar door die zure appel moet je heen bijten! Waanbeelden, zoals hij het noemt, zijn géén gevoelens van liefde en betwijfelen of je hem lief hebt houd je niet je leven lang vol!

Sterkte ermee, en schrijf me nog maar eens!
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

ergernisuitmakenverkering
6 reacties
Daniel
Zoals gewoonlijk probeer ik altijd eerst zelf een antwoord te bedenken voor dat ik het antwoord van de deskundige ga lezen.
Vaak is het antwoord van de deskundige deskundiger dan wat ik zelf heb bedacht. Gelukkig maar, waar heb je anders deskundigen voor.
Deze keer was het een inkoppertje, mevr. C.M.Chr. Rots-de Weger heeft helemaal gelijk (en ik deze keer ook)
AHHK76
Beste jonge vrouw, Als je gaat trouwen gaat dit niet over.... Het wordt alleen maar erger! Dus inderdaad is het beter om het uit te maken. Je zult hem misschien missen, maar volgens mij kom je daar wel weer overheen. Zo doorgaan, is moeilijker! Sterkte en wijsheid toegewenst!
tamara72
Als jee het nu al niet eens bent met elkaar.
De keus zal niet makkelijk zijn.
Nu kun je nog terug.
Als je getrouwd ben is dat helaas wat moeilijker...
Sterkte
rina
Ik kan me een beetje inleven in jou situatie, alleen op ander gebied in de relatie.
Toch moet je de stap maken om het uit te maken. Het is ontzettend moeilijk en pijnlijk(!!) het gemis kan je niet ontlopen en dat zal zelfs nog wel even blijven de eerste tijd. - en dit zeg ik niet om je nog meer in de put te praten, maar ik zeg dit uit ervaring !-. Maar ga de strijd met jezelf aan. Op deze basis kan je niet verder en moet je zelf ook niet verder willen! Het gemis kan pijnlijk zijn en dat is heel normaal.. maar als ik je vraag zo lees dan moet je echt stoppen hoe pijnlijk ook... ik denk dat je achteraf alleen maar 'blijer' zult zijn, al zal je dat nu niet in kunnen zien. En wordt het echt iets waar je zelf niet doorheen kan komen?; zoek profesionele hulp.

Is er een verklaring voor het gedrag van je vriend?
Weet hij wat het met jou doet?

Sterkte!
bootje
Hoe lastig ook, ik zou je als tip geven uit maken. Proef niks geen verliefdheid enz. in je brief. En je bent nog maar 18..... wat een moeilijkheid voor niks.
Anders
Na je trouwen wordt deze manipulatie of doordrammen alleen maar erger. Net zolang tot jij geen grenzen meer aangeeft en het maar over je laat komen. En als je DAN nog op je strepen wilt gaan staan kan dat niet meer want dan zal je man zeggen: je wilde het zelf toch ook?
Wees wijs. Loop hard weg. Nu even moeilijk maar later als je een andere vriend krijgt zal je het verschil merken en alleen maar dankbaar zijn.