Borstontsteking

drs. A. Meijer / 2 reacties

Vraag

Ik loop al drie weken met een borstontsteking en heb twee maal antibiotica gehad, wat niet helpt. Wat nu?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Mijn advies is om terug te gaan naar de huisarts (als je dat al niet gedaan hebt).

Borstontstekingen kunnen door verschillende oorzaken ontstaan. De meest voorkomende is die tijdens de lactatieperiode, die vaak door een huidbacterie wordt veroorzaakt. Deze is vaak goed te behandelen met antibiotica. Er zijn ook soorten borstontstekingen die niet (goed) met antibiotica kunnen worden behandeld. Dan is verder onderzoek nodig.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

antibioticaborst(en)
2 reacties
anna30
Terug naar de arts natuurlijk!

Ik vraag me altijd af waarom mensen dit soort vragen op refoweb stellen.... het gaat om een medisch probleem dat nu behandeld dient te worden, dan ga je toch naar je arts?
Maar dat is mijn mening :)

Sterkte met de borstontsteking en ik hooop dat het snel over is!
kerkje
Angst speelt vaak een grote rol, dan is het toch, het prettigst omdat eerst via het internet te vragen?
Mijn huisarts heeft email consult dat vind ik zelf heel prettig, dan bepaald hij van af daar of hij het moet zien ja of nee,
Sterkte verder