Veel drinken

drs. N. Wolswinkel / 3 reacties

Vraag

Al vaak heb ik gehoord dat veel drinken een symptoom van diabetes kan zijn. Maar vanaf welke hoeveelheden moet ik me zorgen maken? Ik drink al jaren veel water, maar pasgeleden ontdekte ik hoeveel ik eigenlijk drink vergeleken met veel mensen om me heen. Voor mijn werk moet ik veel praten. Zonder moeite drink ik gerust vier flessen van 75 ml per werkdag, waar dan 's avonds nog wat bijkomt. Zeg maar zo'n 3 tot 3,5 liter per dag. Als ik minder drink, krijg ik snel last van een droge mond en hoofdpijn. Is dit een reden om een huisarts te bezoeken? Ik ben vaak moe, maar voel me verder gezond.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Hoeveel iemand drinkt wisselt erg per persoon. Veel mensen drinken eerder te weinig dan te veel. Wanneer je al jaren veel drinkt, maar je wel gezond voelt, is het erg onwaarschijnlijk dat je diabetes hebt. Het gaat dan meer om een verandering in drinkpatroon, van gewoon naar veel. Een simpel vingerprikje kan, bij aanhoudende twijfel, de maximale duidelijkheid verschaffen.

Drs. N. Wolswinkel

drs. N. Wolswinkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

diabetes
3 reacties
mortlach
Vergeet ook niet dat je van praten inderdaad een droge mond krijgt. Als je veel praat tijdens je werk, is het logisch dat je ook meer drinkt. Het hoeft dus niet direct op suikerziekte te wijzen, maar een testje is zo gedaan als je weer eens bij de huisarts bent.
Droppie
Bij suikerziekte wordt je ook mager en snel moe!
Ik weet niet hoe oud je ben maar als je diabetes 1 heb dan begint dat vaak op jonge leeftijd en diabetes 2 is ouderdoms diabetes dus vaak als je boven de 60 bent.
Ctje
Bij suikerziekte word je niet altijd mager en moe. Mijn moeder heeft het ook, maar die heeft daar allebei geen last van!

Ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan, of iemand in je fam-kennissenkring die zo´n apparaatje heeft om je bloedsuiker te meten.