Kiezen voor een kerkverband

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Mijn vriend en ik zijn bezig met het kiezen voor een kerkverband. Hij is HHK en ik van de Ger. Gem. Ik ben er best wel veel mee bezig, omdat het belangrijk voor me is. Als wij belijdenis gaan doen, wil ik het wel met leer en leven in de kerk eens zijn. Nu hoorde ik dat als je belijdenis doet in de HHK, dat dat meer gericht is op leven en in de Ger. Gem. meer op de leer van de kerk. Ik kan nergens vinden wat de inhoud is van de belijdenissen in beide kerkverbanden. Kunt u mij dat vertellen?

Antwoord

Zie voor het antwoord onderstaande urls:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14705/belijdenisformulier-hhk/

Via vragen@refoweb.nl is ook een document te verkrijgen van ds. Vreugdenhil over "Belijdenis doen".

2 reacties
waldboy
Behalve belijdenis doen van je geloof voor God en voor de gemeente, kies je ook voor de kerk waar je belijdenis doet. Niet alleen voor òf leer òf leven.
Je moet je dan onderwerpen aan het gezag van de kerkenraad, leven volgens de regels en gewoontes van die gemeente of kerk.
Wat vind jij belangrijk? Leer of leven?
Wat wil je vriend?
Zou nog maar eens goed nadenken, wat belijdenis allemaal inhoud.
solide
joh, ga eens luisteren in het land. zowel bij gg en hhk.als je een hhk hebt gevonden waar nog gepreekt wordt de leer:de goddeloze gerechtvaardigd om niet. heb je geen verschil in leer met de meeste ger gem kerken.Dan maakt het inhoudelijk niet uit.plaatselijk zijn beide kerken zo verschillend,. vandaar m,n advies.'"ga samen eens luisteren.en.....vraag de Heere daarbij om raad!Dan kom je er samen uit!