Vagina en gemeenschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe groot moet je vagina zijn voor je gemeenschap kan hebben? Ik heb vroeger een ziekte gehad en nu heb ik een soort hormoonachterstand. Ik ben erg bang dat ik geen gemeenschap kan hebben later.

Antwoord

De grootte op zich is niet zo belangrijk als wel de mogelijkheid dat de vagina tijdens de seksuele omgang kan worden opgerekt. Het slijmvlies (bij iedere natuurlijke lichaamsopening gaat de huid over in slijmvlies) van de vagina vertoont een groot aantal dwars verlopende plooien die dus tijdens de gemeenschap opgerekt worden. Je schrijft verder helemaal niet welke aandoening je hebt gehad en ook niet hoe oud je bent. Maar mocht je er twijfels over blijven houden, ga dan gewoon naar de huisarts of naar de gynaecoloog waar je bij onder behandeling was, om te vragen hoe het precies zit. Zij zullen dat echt niet gek vinden, integendeel het is heel normaal dat je dit wilt weten.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

vagina