Ritalin innemen

drs. N. Wolswinkel / 4 reacties

Vraag

Kun je ritalin met melk innemen? Ik had deze dicussie met mijn moeder. Kunt u hier een helder antwoord opgeven?

Antwoord

Wanneer het doosje van de apotheek niet vermeldt dat je het niet met melk in behoort te nemen, dan lijkt me er geen bezwaar tegen.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

bijsluiterritalin
4 reacties
TJH
Heb pas nog op een medicijncursus gehoord dat medicatie ongeacht welke absoluut alleen met water ingenomen mag worden.
wervelwind
Nou volgens mij maakt het niets uit waar je het mee inneemt. Behalve als het uitdrukkelijk in de bijsluiter vermeld staat dat het niet met melk ingenomen kan worden, maar dan staat er ook bij dat je 2 uur voor of 2 uur na melkconsumptie/melkproducten in moet nemen, omdat het medicijn een binding aan gaat met melk. Dat is bij Ritalin niet het geval!
Wat is het verschil als je eerst melk drinkt en dan met water je medicijnen inneemt? Dan komt het medicijn in de maag toch bij de melk! Dus kan je het net zo goed met melk innemen!
machiels
@TJH Heb je op die medicijncursus niet geleerd, dat je bepaalde medicijnen NIET mag innemen met grapefruitsap? Laat dat maar uitleggen door iemand, die daarvoor lange tijd heeft gestudeerd!
Hoe ik aan die wijsheid kom? Wel, onlangs kreeg ik een medicijn voorgeschreven met deze aanwijzing op het etiket.
Ik ben geen chemicus, maar ga ervan uit, dat de apotheker weet waar hij/zij het over heeft.
kerkje
Waarom over al zulke discusies over?? Wat maakt het uit of iemand het met water of met melk in neemt?
Ik slik enorm veel medicijnen, en soms neem ik mijn pillen in met lauwe thee.
Laten we praten over wat wel belangenrijk is.