Radiozenders voor een christen

Redactie Refoweb / 7 reacties

Vraag

Welke radiozenders mag je als christen luisteren? Aangezien veelal zenders popmuziek uitzenden.

Antwoord

Het is onmogelijk om een selectie te maken uit al die duizenden radiozenders die via internet te beluisteren zijn. Zoals je in heel je leven keuzes als christen zult moeten maken, zul je dat ook in dit geval moeten doen. In de antwoorden van ons panellid Gerard Slurink worden voldoende handvatten gegeven inzake muziekkeuzes. Dat betekent dat je zelf op onderzoek moet gaan, met Gods Woord als leidraad. Daarnaast kun je via muziekabonnementen als b.v. Spotify zelf verantwoorde muziek selecteren die voldoen aan de normen van de Bijbel.

7 reacties
hvdijk66
Als je op zoek bent naar een zwart-wit oplossing dan kun je ervoor kiezen om geen radio te luisteren.
Prisma23
@hvdijk66, je bent met net voor. In plaats van te mopperen over dat de meeste zenders popmuziek uitzenden kan je gewoon je radio uitzetten!

Dat geldt overigens ook voor televisie, facebook en refoweb!

Kortom, mensch erger je niet maar maak je eigen keus!
Sophie0000
Groot nieuws radio
drB
Heerlijk rustig.........GEEN radio! ;-)
hilbrand1988
reformatorische omroep
Prisma23
@hilbrand1988, die reformatorische omroep promoten op refoweb is iets te voor de hand liggend toch?
Johan100
Ik weet niet waar je vandaan komt. Ik reed ooit een keer in de auto en was wat aan het 'zappen' rond het nieuwstijdstip en toen hoorde ik psalmen zingen, prachtig gemengd mannen-en vrouwenkoor......
Dat bleek Klokradio te zijn. Dat is een lokale omroep voor Alblasserdam en Molenwaard. Daar kun je op bepaalde tijdstippen een psalm opgeven of ander lied voor jezelf of iemand anders. Als je iets mooi vind en dat heb je niet op een cd staan bijvoorbeeld.

De uitzendingen zijn te beluisteren in de ether op 97.3FM (Alblasserdam, Kinderdijk en Nieuw-Lekkerland) en 107.0FM (oostelijk deel van Molenwaard), op de kabel in Alblasserdam op 102.4FM en op de kabel in Molenwaard op 105.9FM. Tevens is Klokradio wereldwijd te beluisteren via internet.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een cd-tje kopen met christelijke muziek, dan kun je op elk gewenst tijdstip (als radio niet uitzendt) verantwoorde en mooie christelijke muziek luisteren.