Zonde tegen de Heilige Geest

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In een gesprek met een goede bekende merkte ik dat diegene bang is dat de zonde tegen de Heilige Geest bedreven is. Ik heb geprobeerd erop te reageren en de weg naar Christus te wijzen in deze angst, maar voelde me tekortschieten. Hoe kan ik het beste reageren? Is er literatuur over dit onderwerp dat ik kan aanreiken?

Antwoord

Het meest eenvoudige en bijbelse antwoord is: Wie bang is de zonde tegen de Heilige Geest bedreven te hebben, heeft het juist niet gedaan. Wie deze zonde namelijk begaan heeft, is aan de verharding overgeleverd. Zie voor prachtige antwoorden op deze prangende vraag onze vragenrubriek. Deze vraag is namelijk al vele keren gesteld. Gebruik het zoekprogramma.