Helemaal depri

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik ben bezig met een opleiding. Het lukt niet, ik heb er niet echt plezier in, voel me lusteloos, weet niet meer wat ik wil. Ik ben erg onzeker geworden en het lukt me niet om soepel om te gaan met mijn klas, ik heb geen plezier in de opdrachten en in school. Heel veel factoren spelen een rol. Ik twijfel dus erg aan mijn studiekeuze, ben helemaal depri. Heb erg lang gedaan over mijn keuze en heb ook God om hulp gevraagd bij de studiekeuze die ik zou gaan maken. Ik zie geen mogelijkheden meer en weet absoluut niet wat ik moet doen. Hoe kan ik weten wat God wil? Bij mijn studiekeuze vond ik dat erg lastig, heb niet echt aanwijzingen gehad of andere dingen waaraan ik kon zien: dat is de weg die ik moet gaan. Wat deed ik fout? Hoe moet je vragen naar wat Hij wil en er voor open staan? Hoe moet je letten op de "voorzienigheid"? Mensen zeggen het tegen je, maar het lukt bij mij niet. Alles mislukt en hoe meer ik probeer te bidden en te vertrouwen hoe meer alles mis lijkt te gaan.

Antwoord

Beste vragensteller,

Je vragen zijn van dien aard dat ik mijzelf niet in staat acht om die via de mail te beantwoorden. Dat zou wat al te klinisch worden, waarbij wij niet in gesprek kunnen gaan. En ik meen dat een gesprek het minste is in jouw kwestie. Bij deze adviseer ik je dus om met iemand in gesprek te gaan die jij vertrouwt en die ook geestelijk is.

Overigens: het feit dat je vast loopt met jezelf, is op zich geen verkeerd teken. "Wend al je bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor je." En elders:
De HEERE aanschouwt de moeite en het verdriet, opdat wij het in Zijn Hand geven."

Hopelijk is er iemand waar je een gesprek mee kunt hebben. Anders ben ik ook bereid dat gesprek met je te hebben.

Met vriendelijke groeten,
J. M. Strijbis

Lees meer artikelen over:

depressiefstudiekeuze