Opgewonden raken en dan jezelf bevredigen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik las net de vraag over zelfbevrediging. Toch blijven bij mij nog vragen. Wat doe je als het telkens weer de kop op steekt. Door een klein dingetje bijvoorbeeld opgewonden raken en dan jezelf bevredigen, dat is toch eigenlijk wel zondig? Zou God het wel vergeven als je het niet meer wil doen en het toch weer doet?

Antwoord

Vragen over zelfbevrediging zijn al herhaaldelijk aan de orde gekomen. Die seksuele gevoelens gaan nu eenmaal een rol spelen in de tienerjaren en het gaat echt allemaal niet vanzelf om dat een plaats te geven in je leven, om dat onder controle te krijgen. De ene keer gaat het nu eenmaal beter dan de andere keer, de ene keer ben je ook sterker dan de andere keer om er weerstand aan te bieden.

Zolang je nog niet getrouwd bent, zul je daar toch in meer of mindere mate moeite mee houden omdat je nu eenmaal nog geen seksuele omgang kunt hebben. Op een gegeven moment weet je zelf ook best wel voor welke prikkels je gevoelig bent en welke prikkels je goed aan kunt. Houdt daar dan ook rekening mee. En als het eens tot zelfbevrediging komt, voel je dan ook niet al te zeer schuldig, want het is gewoon moeilijk.

Alie Hoek-Van Kooten

Lees meer artikelen over:

zelfbevrediging