Verlegen en op de achtergrond

C. M. Chr. Rots - de Weger / 5 reacties

Vraag

Ik ben een meisje van 20 en zou heel graag verkering willen hebben. Nu is het probleem dat ik meestal wat verlegen ben en erg op de achtergrond. Ik vind ik het moeilijk om contacten te maken met mensen en vooral met jongens. Wat kan ik doen? Ik vind het zo moeilijk gewoon maar af te wachten! Heeft u tips?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als je afwachten moeilijk vindt, neem dan initiatief! Leg je verlegenheid af en treedt een beetje verder naar de voorgrond, zodat je in ieder geval zichtbaar bent. Lach vriendelijk naar een aardige jongen, groet iemand die je tegen komt, stel een vraag op de een of andere bijeenkomst (waar je uiteraard niet op de achterste rij gaat zitten). Je kunt in verschillende situaties gewoon eens een beetje oefenen met jezelf. Wil je een jongen ontmoeten, blijf dan niet thuis zitten maar ga daarheen waar mensen zijn. Probeer ontspannen om te gaan met je wens om verkering te willen hebben. Hoe losser jezelf bent, hoe gemakkelijker je contact maakt. En daartegenover: hoe meer gespannen je bent hoe moeilijker je het voor jezelf (én de ander) maakt! Bedenk maar: oefening baart kunst.

Succes,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verlegen
5 reacties
QuadCoreInside
Okay vrijgezelle jongens van rond de 20, kom er maar in! :-)

OT: succes met je zoektocht, meisje.
Andries_H
Ik begrijp wat je bedoelt. Soms lijkt het alsof je alleen gezien wordt als je jezelf duidelijk op de voorgrond stelt. Wil je meedoen in dit leven, dan moet je assertief zijn! enz. enz. Er is geen plaats voor introverte types, zo lijkt het wel eens.

Maar niet iedere jongen zit te wachten op een overduidelijk aanwezig meisje. Want die kunnen ook wel eens bijdehand zijn. Of impulsief. Of te 'praterig'. ;)
Het ligt ook wel aan de jongen zelf. Sommige jongens vinden dat bijdehante en impulsieve misschien wel weer leuk. Tja.

Wees gewoon lekker jezelf. Ga je niet anders voor doen, want dan ben je je persoonlijkheid aan het veranderen, terwijl je juist wil dat die jongen jou als persoon ziet zitten! Toch?

Er zijn genoeg jongens die een verlegen, rustig meisje ook wel zien zitten hoor!
QuadCoreInside
Ik sluit me volledig aan bij de vorige spreker.

Ga je vooral niet anders voordoen dan hoe je echt bent, want dat hou je echt niet lang vol, en bovendien zou je je vriend dan teleurstellen als blijkt dat je anders bent dan het meisje waar hij op gevallen is.

En ach, ik heb ook veel bijeenkomsten bezocht, met als nevendoel een meisje op te duikelen. Uiteindelijk ben ik getrouwd met een allerliefst meisje dat gewoon op het koor zat waar ik zelf al jaaaaren lid van was :-)
Daniel
' Hunkert naar hetgeen hij/zij zien zal, verlangt terug hij/zij eens had', dat gaat door mijn hoofd als ik de vraag lees.
Ben er net weer van een hectische avond op de afdeling waar ik werk (psychiatrie). Vandaar dat ik zo laat reageer.
Als je 20 jaar bent ligt het leven voor je, er zullen nog veel mannen in vragenstelster's leven voorbij komen.

Daar zal echt de ware wel bij zitten, maar verkering om de verkering lijkt me niet zo slim.

Echt vragenstelster...., de ware komt wel langs.

Blijf gewoon die je bent.

lieve groet....
Arjans
Ook mannen kunnen daar last van hebben, ik ben niet zo verlegen en op de achtergrond in een groep mensen die ik ken, maar verder ben ik behoorlijk op de achtergrond. Bovendien zijn veel mensen die je tegenkomt (en misschien leuk vindt) óók vaak nog eens ongelovig.

Ik heb mijn vrouw uiteindelijk leren kennen op een christelijke site (mag ik hier funkyfish noemen?). Dat kan voor mensen die niet zo extravert zijn best wel een oplossing zijn!