Meer vrouwelijke hormonen dan andere mannen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Graag zou ik nog even willen reageren op Alie Hoek. Ik worstel er zelf mee hoe het komt dat ik zoveel vrouwelijke dingen heb en heel veel andere jongens niet. Ik heb wel baardgroei, enzo, maar bijvoorbeeld wel een wat meisjesachtig gezicht, dunne polsen en ook veel vrouwelijke interesses. Hoe kom je zo? Omdat je toch wat meer vrouwelijke hormonen hebt dan veel andere mannen?

Antwoord

Als ik het zo lees in de korte vraag die je stelt, dan denk ik wel dat je lichamelijk een gezonde man bent. Baardgroei komt immers alleen voor als je voldoende mannelijk hormoon maakt. Mocht je over dat lichamelijke toch nog twijfelen, ga dan eens bij je huisarts langs. Die vindt zulke vragen echt niet gek en kan dan door een onderzoek zien of er wel of niet wat aan de hand is. Wat betreft je vrouwelijke interesses, ook daar is de nodige variatie in. er zijn vrouwen die juist mannelijke interesses hebben en mannen die vrouwelijke interesses hebben, denk aan modeontwerpers, dameskappers enzv. Dat heeft dan niet te maken met meer of minder vrouwelijke hormonen, maar zit dan veel meer in de aard van iemand. Maar loop je daar ook mee vast, ga er dan eens met een christen-psycholoog over doorpraten.

Alie Hoek-van Kooten