Blijven plakken

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Wij hebben een aantal vrienden en familieleden. Deze nodigen wij dan uit voor gezellig een bakkie koffie of wij gaan naar hen. Hoe komt het dat er mensen zijn (onder wie die vrienden en familie) die, als ze bij anderen zijn, makkelijk tot een uur of half  twee  's nachts blijven plakken en als je bij hen bent, kijken ze al op tijd op de klok en beginnen ze te gapen. Met andere woorden: ik ben moe, ga maar naar huis. Ook zijn er die bij ons beginnen te gapen en wel op tijd opstappen, maar als je bij hen bent en je wilt op tijd weg, dan vragen ze je of je nog wat wil blijven.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wij hebben ook een aantal vrienden en familieleden. Om bezoek gezellig te houden maken we daar duidelijke afspraken mee. We drinken koffie, een glaasje van het een of ander en praten met elkaar. Over allerlei zaken. Desnoods over "blijven plakken" of "op tijd naar huis gaan."

Verborgen boodschappen, als gaan zitten gapen terwijl je eigenlijk bedoelt te zeggen: "ik ben moe, ga maar naar huis", zou ik ‘open’ maken door met een grapje te reageren. Humor kan in zo’n geval wonderen doen. Juist óm het gezellig te blijven houden is het nodig om elkaar af en toe de waarheid te (kunnen) zeggen, maar daar zijn het toch vríénden of familie voor?

Succes ermee,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

visite
3 reacties
Daniel
wel een fijn antwoord van Marijke Rots, zelf schenk ik na 23.00 uur geen alkohol meer.
Dorah
Mensen die zo subassertief zijn dat ze gaan gapen in plaats van eerlijk te zeggen dat zij moe zijn, kan ik soms niet uitstaan! Humor helpt dan inderdaad goed al wordt het in mijn geval dan soms gevaarlijk cynisch...
Race406
Wij zeggen het gewoon als we moe zijn. En andersom als wij bij vrienden zijn wordt het ook gezegd.
Als vrienden moet je dat gewoon kunnen zeggen lijkt mij...