Stijve hand

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Al een aantal dagen heb ik  (meid 22) een stijve hand. Ik heb ook last van gevoelige knokkels en soms een soort spierpijn in m'n linker bil. Ik zie soms ook wat wazig. Ik zit nu te typen, maar de letters zijn me niet helder. Wat kan dit zijn? Ik bruis nooit van energie, maar kan niet zeggen dat ik me nu nog vermoeider voel.

Antwoord

De verschijnselen die je noemt zijn zeer divers en kunnen met zeer  verschillende zaken te maken hebben. Zowel vanuit het zenuwstelsel als vanuit allerlei interne evenwichten (orgaanfuncties). De verschijnselen kunnen ook passen onder de noemer overbelasting en zelfs hyperventilatie. Die laatste termen zijn overigens pas echt in te zetten wanneer andere oorzaken zijn uitgesloten. Kortom, om een duidelijk antwoord te kunnen geven zou ik je het liefst even spreken en zien. Mijn advies is derhalve dat je het best contact kunt opnemen met je huisarts.

Drs. P. C. Hildering

Tags in dit artikel:

handenpijn