Inbreken in een relatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mag ik inbreken in een relatie om volgende redenen? Ik weet dat een meisje al jaren gek op mij is, wat ze indirect liet merken. Ze is knap en ik vond haar wel aardig, maar dat was het. Ik gaf haar amper aandacht en het verbaast me dat ze het zolang volgehouden heeft terwijl ze heel makkelijk andere leuke jongens kon krijgen. Nu heeft ze dan een aantal maanden verkering. Toch merk ik dat ze nog steeds interesse in me heeft. Het is al een keer uitgeweest met die jongen en volgens mij voelt ze zich ongelukkig. Blijkbaar heeft ze toch m´n aandacht getrokken, want ik ben ongemerkt toch verliefd op haar geworden. Wat moet ik nu? Ik wil haar vriend ook niet kwetsen want ik ken hem goed. Maar misschien heeft ze me nu nodig terwijl ze het al heeft opgegeven (wat niet verwonderlijk is).

Antwoord

Op het moment dat zij nu verkering heeft, kun je eigenlijk niet zoveel (meer) doen. Zij heeft nu verkering met die ander en daar mag je gewoon niet tussen komen. Als ze echt meer om jou zou geven dan om die ander en zij gaat eerlijk met haar gevoelens om dan zal het op een gegeven moment wel uitgaan. Maar zolang dat niet is gebeurd, mag jij er gewoonweg niet tussen komen. Het is nu haar zaak hoe zij met haar verkering wil verder gaan.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering