Liefde is geen plicht

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik zit met het volgende. Ik ben een vrouw van 27 jaar en nog vrijgezel. Ik vind het vrijgezelle leven heerlijk. Heb een leuke baan, leuke vriendengroep, familie, etc. Ik sta helemaal niet open voor een relatie met een man, maar val wel echt op mannen. Ik zie alleen maar de negatieve kanten van een relatie: raak m'n vrijheid kwijt, heb ineens allerlei verplichtingen naar hem toe. Heb eigenlijk ook geen zin in een seksuele relatie en dat ik voor hem moet wassen, koken, strijken, etc. Ik stoot de mannen die te dicht in mijn buurt komen dan ook op een of andere manier af. Is het zondig om zo te leven? Er staat ook in de bijbel dat je een plicht hebt om te trouwen.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Liefde is geen plicht, maar een gave! Met wie zou je ‘verplicht’ willen trouwen? Dat lijkt me geen bijbels gegeven.

Gode bevolen,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

single
3 reacties
bootje
Fijn dat je er zo instaat, en geen "hopeloze" vrijgezel bent. Niemand zegt dat je moet trouwen!! Geniet van je vrijheid! En laat je echt niet door je omgeving iets aanpraten.

Misschien heeft het wel een rede dat jij zo tegen het huwelijk aankijkt. Want vanuit eigen ervaring kan ik zeggen, dat ik het huwelijk bijna nooit op die manier zoals jij het omschrijft ervaart. Omdat we gedeeltelijk dezelfde interesse ed. delen (anders was ik niet met hem getrouwd) En elkaar ook tot op bepaalde hoogte vrij laten.
Gr. een "getrouwde vrouw ;) "
Daniel
de huur betaald, de stoep geschuurd,
een goede visboer in de buurt.
een jongen die naast je gaat,
loopt te zingen over straat.

dat is het menselijk geluk, het geluk komt wel, niet altijd wanneer je het zou willen....en jij hebt helemaal geen vraag vragenstelster, je bent gelukkig net zoals veel mensen gelukkig zijn.
Daniel
mijn teckel loopt opgewekt door ons huis, mijn vouw geeft les op de (hoge)school in Ede, ik heb net de boodschappen bij Appie gedaan. zonder vrouw zou ik het niet redden, maar ik respecteer de vragenstelster, morgen ga ik weer werken.......