Strepen op bovenbenen

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik heb aan de binnenkant van mijn bovenbenen strepen te zitten. Ze zitten er al heel lang en zijn rood van kleur. Wat zijn dit voor strepen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Jammer genoeg heeft u er geen afbeelding bij gedaan. Uitgaande van strepen die in de huid zitten, niet wegdrukbaar zijn en niet jeuken, is het enige wat mij te binnen schiet als oorzaak: striae. Striae zijn scheuren in het onderhuidse weefsel door overrekking. Over het algemeen ontstaan die bij groei (b.v. zwangerschap of meer algemeen (lokaal) zwaarder worden), maar soms ook zonder dat. Klopt mijn gedachte, dan zijn er geen echte mogelijkheden tot behandeling. Er wordt wel geadviseerd om de huid soepel te houden met olie.

Drs. P. C. Hildering

drs. P. C. Hildering

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Dokter Hildering is op 15 januari 2021 overleden.

Tags in dit artikel:

benen