Weinig aansluiting met elkaar

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mijn vriendin en ik hebben al lang verkering en zijn inmiddels verloofd. We houden ontzettend veel van elkaar, maar de laatste tijd merken we weinig aansluiting met elkaar. We begrijpen elkaar niet goed meer; het lijkt wel of we niet bij elkaar passen. We weten niet meer of wel wel met elkaar kunnen trouwen, omdat we eigenlijk merken dat het zo niet verder kan. Moeten we onze verloving verbreken of kunnen we nog iets anders doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Natuurlijk kan ik beginnen met te zeggen dat het beter is om ten halve te keren dan ten hele te dwalen, maar er zijn meer opties! Wat betekent "we houden ontzettend veel van elkaar" naast "we merken dat het zo niet verder kan"? Dit nodigt mijns inziens uit tot gesprekken met een hulpverlener, een dominee/pastoraal werker of een goede vriend! Je kunt ook een huwelijksvoorbereidingscursus (Marriage course) gaan doen, of huwelijkscatechese volgen, waardoor je meer zicht krijgt op jullie verhouding en verwachtingspatronen, voordat je definitieve stappen zet.

Laat nog eens van je horen!

Gode bevolen,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verloving