Leeftijd verkeerd ingeschat

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een groot probleem op het relatievlak. Twee weken terug heb ik een heel leuk meisje ontmoet. We hebben staan praten, het klikte goed, en aangezien ze zo volwassen op me overkwam, schatte ik haar op een jaar of 18. We hebben sindsdien nog een paar keer uren (!) gepraat en nu blijkt dat ze pas 15 is! Over een paar maanden wordt ze 16. Ik ben echter 22! Wat nu? Dat verschil is toch veel te groot? Toch vind ik haar heel leuk, dus ik weet niet meer goed wat ik nu moet doen.

Antwoord

Op zich is een verschil van zes jaar echt niet te groot. Ik kan me voorstellen dat je er toch wat in teleurgesteld was dat zij nog zo jong is, maar dat hoeft helemaal niet onoverbrugbaar te zijn. De een is op zestienjarige leeftijd nog een kind en de ander is al een jonge vrouw. Natuurlijk kun je contact met haar zoeken.

Wel zou ik je willen aanraden om het wat langzaam op te bouwen. Houd de relatie de eerste tijd meer in de vriendschapssfeer dan krijgt zij met name de gelegenheid en de tijd om daar in te groeien.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

leeftijdsverschil