Blue balls

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend heeft -als wij samen zijn en nadat hij een aantal keren een erectie heeft gehad- pijn in het vlies rondom zijn zaadballen (wij denken zelf dat het komt door opgehoopte zaadcellen). Is dit normaal of moet hij hiervoor naar de dokter?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Jouw vriend hoeft met deze klacht niet naar de dokter. Het is een bekend fenomeen bij mannen die langere tijd een erectie hebben zonder dat er een ejaculatie plaatsvindt. Het verschijnsel wordt ook wel 'blue balls' genoemd.

Tijdens de erectie stroomt er bloed naar de penis en teelballen. Na de ejaculatie gaat dit direct weg. De pijn wordt waarschijnlijk veroorzaakt door langdurige uitzetting van de teelbal ten gevolge van het gebrek aan bloedafvoer als er geen ejaculatie plaatsvindt. Dit kan een blauwige doorschijning geven van de balzak geven (vandaar 'blue balls').

Het heeft niet te maken met ophoping van zaad, al is die gedachtegang goed te begrijpen omdat de pijn na zaadlozing verdwijnt. In de teelbal worden de zaadjes geproduceerd en vervolgens afgeleverd aan de bijbal. Deze productie neemt niet toe of af tijdens een erectie. Het spermavocht wordt geleverd door de zaadblaasjes en de prostaat.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

drs. A. Meijer

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Ouderkerk aan de Amstel
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

penistestikel