Erg goed bevriend met jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben al een tijdje, anderhalf jaar ongeveer heel erg goed bevriend met een jongen. Altijd kan ik bij hem terecht met alles en hij bij mij en we weten dus heel veel van elkaar. Ik heb hem in die tijd best goed leren kennen en we vertrouwen elkaar. Ik ben van hem gaan houden. Hij woont wel een uur weg, maar we hebben vaak op allerlei manieren dagelijks contact met elkaar en we zien elkaar minimaal drie of vier keer per maand. Ik had niet door dat het voor hem meer was dan alleen vriendschap. Via via weet ik nu dat hij mij leuk vindt en inmiddels heeft hij het ook tegen mij gezegd. Hij wil er nu over praten, maar ik weet er niet zo goed raad mee. Ik weet niet zo goed meer wat ik nu voor hem voel en of ik hem misschien al die tijd wel verkeerde hoop heb gegeven. Ik weet ook niet wat ik tegen hem moet zeggen als hij erover begint. Hebben jullie advies wat het beste is voor mij, maar ook voor hem?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wacht gewoon eens af wat hij jou te zeggen heeft. Als hij jou leuk vindt... geweldig, toch? Liefde is een groeiproces en begint met eerst een kennismaking. Geef hem een kans. Geef jezelf een kans! Als dat het is wat je wilt. Je bent van hem gaan houden, zeg je. Wat betekent dat? Wat bedoel je daarmee? Zo niet: zeg hem dan duidelijk waar jij staat, wat jij van jullie vriendschap verwacht.

Ik vind dit wel een spannend verhaal… Laat nog eens van je horen!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

vriendschap