Verliefd op een ander

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben al jaren verliefd op een jongen die al samenwoont met zijn vriendin. Ik kan hem niet uit mijn hoofd zetten en zie hem nog best vaak. Ik heb zelf wel een vriend, al twee jaar, maar ik kan die ene jongen maar niet loslaten en dat wil ik wel. Ik zal hem nooit krijgen, maar missen zal ik hem zeker blijven doen. Wat kan ik hier aan doen? Ik wil er vanaf.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat is verliefd zijn? Kan dat op meerdere jongens tegelijk? Maak een keuze, zou ik zeggen. En gá daar dan voor! Of eigenlijk: je hebt al gekozen. Dus zet die jongen-die-je-toch-nooit-krijgen-kunt gewoon uit je hoofd. Zorg dat je hem niet meer ontmoet. Ja, dan mag je hem best ‘missen’, maar kwel jezelf niet langer én houdt je vriend niet voor de gek door verliefd te blijven op die ander. Wees nuchter, je kunt er alleen zélf iets aan doen en dat heeft te maken met wat je wílt! En wat je wil heeft weer te maken met de keuzes die je maakt!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
1 reactie
TheKeimpe
En wat vindt je huidige vriend hier van? Of weet die van niets? Ben je dan wel helemaal eerlijk naar je huidige vriend toe? Weet je zeker dat je echt met hem verder wil? Zo niet, dan lijkt het me duidelijk wat je ook nog moet doen.