Afvallen

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Sinds een aantal maanden ben ik heel erg aan het afvallen en dit is ook wel nodig. De methode die ik hiervoor gebruik is veel bewegen en weinig eten. Nu is mijn vraag of het ongezond is om blijvend 1500-2000 kcal te eten per dag (voor een jonge man) waarbij ik er op let dat ik verschillende voedingsstoffen binnenkrijg. Ik heb namelijk weleens begrepen dat mensen met een maagband ook maar 1500 kcal per dag eten en daar genoeg aan hebben om te functioneren. Het gaat er mij niet om of ik met 1500 kcal geen hongergevoel heb, maar of mijn lichaam (hersens etc.) er geen schade van ondervindt.

Antwoord

Daar valt niet een eenduidig antwoord op te geven. Het hangt van allerlei factoren af: uitgangsgewicht, persoonlijke verbranding, wat weer gerelateerd is een het verbrandingspatroon overdag. Een dietiste kan daar goed raad in geven.

De gekozen methode: meer bewegen en minder eten is in ieder geval erg goed!

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

dieetmedisch