Baarmoederslijmvlies

drs. A. Meijer / 2 reacties

Vraag

Ongeveer een week na mijn vruchtbare dagen verlies ik altijd slijm. Ongeveer een week daarna word ik ongesteld (ik heb een heel regelmatige cyclus). Mijn man en ik proberen al een tijdje zwanger te worden, maar dat is nog niet gelukt. Elke maand is ongesteld worden weer een teleurstelling. Is het nu zo dat, op het moment dat ik zie dat ik dat slijm verlies, ik moet constateren dat de cyclus zijn gewone gang gaat en ik dus niet bevrucht ben? Want dan hoef ik voor die maand niet meer te hopen op een zwangerschap. Dat zou weer een paar dagen spanning schelen! Ik ben erg benieuwd of het zo werkt, of dat je nog helemaal niets kunt concluderen uit dat slijmverlies en alleen maar uit de menstruatie.

Antwoord

Beste vragenstelster,

Aangezien het slijmverlies zo duidelijk aan de cyclus gebonden is, heeft dit hoogstwaarschijnlijk te maken met het baarmoederslijmvlies (en het verlies daarvan). Bij een zwangerschap wordt het baarmoederslijmvlies uiteraard niet afgestoten. Je zal dus bij een bevruchting waarschijnlijk ook dit slijmverlies niet hebben.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

medischmenstruatievruchtbaarheid
2 reacties
javisje
Hoi,

Misschien is Natural Family Planning wat voor jullie: http://www.nfp-nederland.nl/default.asp?iId=JMMGD

Maar er vooral ontspannen mee omgaan zal ook heel erg helpen, misschien moet je het even niet proberen. Gewoon de natuur zijn gang laten gaan. En vooral ook biddend hiermee bezig zijn. Gods zegen gewenst over jullie huwelijk.
naam
www.ladycomp.nl.