Zoenen met leuke man

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Na een aantal ontmoetingen met een leuke man, begon hij mij te zoenen. Ik met de gedachte en het gevoel dat het wederzijds was, zoende terug. Het was fijn en gaf me gevoel van wederzijdse verbondenheid. Hij is een verlegen type, man van weinig woorden, dus ik meende dat hij zich niet in woorden uit kon drukken, maar in daden. Dit ging een paar ontmoetingen zo aan en ik vond dat het tijd werd hem te vragen wat dat zoenen voor hem betekende. Hij vond dat we maar beter niet teveel energie konden steken in onze vriendschappelijke relatie. Ik ben echt geraakt en voel me gekwetst. Ik kan het niet duidelijk krijgen wat het betekende voor hem en voor ons. We zijn allebei in de 30, niet zo'n leeftijd om maar zo even een spelletje te spelen, lijkt mij. Ik ben een sociaal en open type, maar hierdoor voel ik me terneergeslagen en wordt alleen maar onzekerder. Wat kan ik doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Goed dat je gevraagd hebt naar de beweegredenen van deze "leuke man" die jou wil zoenen maar toch niet meer dan een vriendschappelijke relatie wil. Liefde is géén spelletje, maar een proces van groei dat als het goed is bij beide partners plaatsvindt, al hoeft dat niet in een gelijk tempo! Ieders karakter is anders! Maar dat is iets anders dan goedvinden wat je eigenlijk niet wilt. Bepaal je eigen grens: vraag jezelf af óf je met deze man verder wilt werken aan een goede verstandhouding, een vriendschapsrelatie, een mogelijke liefdesverhouding. En zo ja, hóé je dat zou willen. Analyseer je eigen gevoelens, bedenk wat je verwachtingen zijn (in het algemeen, én specifiek van hém). Maak nuchtere verstandelijke keuzes: wordt voortzetting niets, zeg hem dat dan eerlijk. Openheid, duidelijkheid en eerlijkheid tegenover elkaar zijn belangrijke dingen!

Het gevoel "gebruikt te worden" (dat proef ik een beetje uit je brief, maar het is mijn invulling die niet waar hoeft te zijn!) is zeer kwetsend en hoef je niet te accepteren! Dat je je op dit moment onzeker voelt en terneergeslagen is logisch: jouw ideeën –je verwachtingspatronen- waren anders dan de nu ontstane situatie. Daar mag je best verdrietig over zijn, maar blijf het sociale en open type zoals je over jezelf schrijft!

Laat nog eens van je horen!

Gode bevolen,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verliefdheidzoenen
3 reacties
Daniel
'Gode bevolen' zijn de laatste woorden van Marijke Rots.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Zoenen doe je als je veel om elkaar geeft, niet even de buurvrouw de wang beroeren als ze jarig is, dat mag ook, maar 'tongen' met je geliefde is liefhebben.
Zoenen is tongen en smakken, daarna wil je met elkaar naar de hoooiberg of zoiets......., wel de klompen uitdoen en zeker weten dat je veel om elkaar geeft.

Dat laatste is het belangrijkst, houden van elkaar.
Wilkes
Heel herkenbaar!
Zouden de mannen te weinig van de vrouwen afweten, en de vrouwen van de mannen?
Vooral mannen eind 30, begin 40, hebben vaak last om zich (definitief) aan een vrouw te binden.
Omdat ze vaak al zoveel jaren alleen zijn geweest.
Lastige materie.

Ik vind zoenen, cq tongen een vorm van gemeenschap. En als je weet dat een meisje/vrouw gezoend wordt/is, klampt ze zich nog meer aan hem vast, en is bang hem te verliezen. Dat komt dan bij de jongen weer over als pushen/aandacht vragen ed. Moeilijk hoor!

Gode bevolen.. tja.... dat is wel heel makkelijk; ik bedoel, makkelijker gezegd dan gedaan. Is wel een vorm van afhankelijkheid en het in Zijn handen te leggen. Maar we willen er zelf zo graag tussen zitten. Is menselijk toch?

En als je van elkaar houdt, en het gaat toch mis. Dan komt bij mij de vraag naar boven; waarom werd hij op mijn levenspad geplaatst?
Pompelmoen
Even een vraagje: wie zegt dat deze man niks serieus met vraagstelster wil? Misschien wil hij geen energie in een vriendschappelijke relatie steken, omdat hij gewoon al weet dat zij meer voor hem betekent! En is het op een * dieper * niveau juist wel wederzijds!
Vraagstelster: ik zou uit zijn woorden geenszins bij voorbaat de conclusie trekken dat hij geen serieuze interesse in jou heeft. Zoals mevrouw Rots zei: wees open en spreek je gevoelens uit! Wie weet wat er mag groeien en bloeien...