Menstruatie

drs. A. Meijer / 2 reacties

Vraag

Ik heb normaal gesproken een regelmatige menstruatiecyclus. De laatste keer dat ik ongesteld moest worden duurde het een paar dagen langer, maar uiteindelijk werd ik wel gewoon weer ongesteld. Tegen het einde van mijn menstruatie viel me opeens een klein, vlezig dingetje, van ongeveer een halve centimeter op in mijn bloed. Het was duidelijk geen bloed. Wat kan dit geweest zijn? Komt dit vaker voor tijdens menstruatie?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Het is lastig om zonder dat "vlezig dingetje" gezien te hebben te schrijven wat het is. Het meest waarschijnlijk is het iets wat hoort bij het afstoten van het baarmoederslijmvlies tijdens de menstruatie, dat komt vaker voor. Misschien denk je aan een vroege miskraam (dat wordt namelijk wel vaker gedacht)? De kans hierop is wel erg klein, het embryo bij twee weken zwangerschap is bijvoorbeeld pas 1 mm groot.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

medischmenstruatie
2 reacties
AHHK76
Als het donkerrood was, kan het ook een bloedstolseltje geweest zijn. Dat is onschuldig
ariane
Mensen ga toch gewoon naar een huisarts!