Begeerte en liefde

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu meer dan zeven maanden verkering. We hebben een hele fijne relatie met ontspannende activiteiten, maar ook goede gesprekken. Ik denk heel vaak na over mijn houding ten opzichte van haar. Vooral als we samen knuffelen voel ik soms verlangens in mij opkomen waarvan ik niet weet of de basis liefde of dat het mijn eigen begeerte is. Ik vind het zo moeilijk om hier een scheiding tussen aan te brengen en soms kan ik ook niet genieten omdat ik zo erg bezig ben met de vraag of het begeerte of liefde is. Ik word hier soms zo moe van! Onze liefde is namelijk zo goed en teer en ik ben soms bang dat ik teveel met mezelf bezig ben. We hebben het hier ook samen over gehad, maar zij weet ook niet of ik teveel hierover pieker. Nu is mijn vraag: zijn begeerte en liefde altijd te scheiden van elkaar? Hoe kan ik hiermee omgaan? Graag een paar tips.

Antwoord

Ga daar niet te veel over tobben. Die beide dingen van liefde en begeerte lopen altijd door elkaar heen. Ga dat a.u.b. niet te veel ontleden. Het is net zoals met elkaar eten. Je eet met elkaar omdat dat zo gezellig is, maar toch ook omdat je gewoon trek hebt. Wanneer je alleen maar egoïstisch zou zitten eten en de ander helemaal niet zou zien zitten, zou je echt verkeerd bezig zijn. Zo zou je dat ook met je vriendin moeten zien dat wanneer je alleen maar zou zitten knuffelen en zij zelf er niet toe zou doen, dan zou dat echt verkeerd zijn. Maar als het goed is, zijn die beide aspecten van liefde en begeerte aanwezig en zijn die met elkaar verstrengeld.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

libido