Ontlasting in zwangerschap

dr. Nomen Nescio / 1 reactie

Vraag

Ik ben zwanger en heb al enige dagen last van donkergroene stinkende ontlasting. Wat kan dit betekenen en kan het kwaad? Graag hoor ik uw reactie.

Antwoord

Beste vragenstelster,

De kleur van de ontlasting kan variëren, afhankelijk van wat je eet en ook bij het gebruik van medicatie kan de kleur van de ontlasting verschillend zijn.
Bovendien kan ook ijzergebruik (in de zwangerschap) de kleur van de ontlasting veranderen (zwart-achtig). Wanneer je momenteel geen klachten hebt als buikpijn of overgeven, kan het geen kwaad.

Tags in dit artikel:

medischontlastingzwanger
1 reactie
bootje
Vragensteller is het niet beter zulke vragen aan je verloskundige te stellen, die is daar ook voor.