Onregelmatige menstruatie

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Ik ben een meisje van 16 jaar en zit met een heel vervelend probleempje. Ik ben nog niet zo lang ongesteld (25 december voor het eerst) en het is steeds redelijk regelmatig gegaan, maar nu ben ik al bijna al drie maanden niet meer ongesteld. Ik maak me echt ongerust! Ik heb ook overdreven veel doorzichtige afscheiding en het heeft een erg raar geurtje. Soms heb ik ook zo’n vreemd gevoel in mijn onderbuik. Ik ben echt bang dat er iets is! Kan het zijn omdat ik de laatste tijd heel veel heb gegeten (mij eigenlijk overeten) en dat er daarom iets is? Ik heb namelijk echt eetbuien gehad, maar nu probeer ik te stoppen. Help me a.u.b., want ik ben echt bang dat er iets mis is!

Antwoord

Het is niet ongewoon dat in de eerste periode ( jaar) de menstruatie nog niet helemaal regelmatig is. Geen reden voor zorg dus. Bij het volwassen worden, en ongesteld worden, hoort vaak ook een veranderd patroon van afscheiding. Zo op het verhaal af, hoor ik weinig bijzonders. Wanneer je twijfelt moet je langs de dokter om het te laten onderzoeken. In ieder geval lijkt het me niet iets met eten te maken te hebben.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medischmenstruatie
1 reactie
hanoniempje
Echt balen ! Ik hoop dat je er gouw weer uit bent!