Beter geen tampons?

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Als ik ongesteld ben en een tampon gebruik, stopt mijn bloedverlies een dag of twee voordat het weer gaat 'lopen'. Als ik veel tampons gebruik tijdens mijn menstruatie ben ik zo 1,5 week ongesteld. Is dit normaal of kan ik maar beter geen tampons gebruiken? Ik gebruik ze tegenwoordig heel zelden, omdat ik bang ben dat het bloed zich ophoopt.

Antwoord

Ik begrijp niet precies wat er gebeurt, ik heb het niet eerder gehoord. Een tampon heeft naar mijn weten geen effect op de duur van de menstruatie. Alleen het bloedverlies wordt op een andere manier opgevangen. Wanneer je je er ongerust over maakt is het verstandig wat je doet; gewoon maandverband gebruiken en zonodig een keer een tampon.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medischmenstruatietampon