Motorclubs

Ds. A.J. Schalkoort / 1 reactie

Vraag

Een poosje geleden las ik in een blad een artikel over de CMA, de Christian Motorcycle Association. dit is een motorclub die opgericht is in Amerika en evangeliseert onder motorrijders. Nu is mijn vraag: kun je als christen lid zijn van dit soort motorclubs? Graag een antwoord van iemand uit de HHK.

Antwoord

Van motorclubs hebben we over het algemeen een negatief beeld. Denk maar aan de Hells Angels. Maar een ieder die een motor rijdt is niet altijd met dit soort figuren te vergelijken. Hoe goed zou het zijn als inderdaad motorrijders ook in Nederland laten merken dat zij christen zijn door zich allereerst fatsoenlijk te gedragen in het verkeer en vervolgens door te proberen in contact te komen met andere motorrijders. Via de motor kun je contacten krijgen die onmogelijk zijn wanneer je een ander soort vervoermiddel gebruikt. Maar dat evangeliseren moet wel gebeuren overeenkomstig de Bijbel en niet op een goedkope, oppervlakkige manier zoals zo vaak gebeurt.

Dus, je kunt lid zijn van een motorclub die christelijk wil zijn in de volle betekenis van het woord. Zou het niet een wonder zijn als daardoor ook een Hells Angel verlost werd uit de macht van de duivel en gemaakt tot een kind van de Heere?!

Ds. A. J. Schalkoort

1 reactie
krista
Er is in Nederland een Christelijke motorclub: CMV Op Weg
Er wordt alleen op zaterdag een route gereden, elke route wordt begonnen en geëindigd met gebed en Schriftlezing ( soms na afloop samen zingen)
Kijk eens op de site van CMV Op Weg! en rij gerust een keer mee om het uit te proberen!