Vriendschap werd verliefdheid

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik (meisje) heb al jaren een fijne vriendschap met een jongen. Sinds kort ben ik erg verliefd op hem. Hoe moet ik laten merken dat ik meer voor hem voel en toch zorgen dat -als hij dat niet heeft- ik graag vrienden zou willen blijven?

Antwoord

Dat is best wel een risico. Nu kun je samen goed met elkaar omgaan, maar als blijkt dat één van beiden toch geen verkering wil, is het moeilijk zo door te gaan met die vriendschappelijke relatie. Toch kun je in zijn algemeenheid toch wel eens over verkering praten. Stel dat hij zegt: "Daar moet ik voorlopig nog niet aan denken" dan weet je ook al hoe hij er tegenover staat. Of je zegt dat je het toch wel heel leuk vindt om zo met hem om te gaan, dan kun je aan zijn reactie wel merken of hij het zo wil houden of dat hij misschien meer zou willen. Daar kun je dan vervolgens weer op inspelen. Veel succes ermee!

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheidvriendschap